- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

قطعه سازان بازوی قوی خودروسازان داخلی

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو [1]اظهار داشت : هر گونه توقف در جریان همکاری ها مسلما قطعه سازان داخلی با مشکل و کاهش تولید مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره پتانسیل بسیار خوب تولید در قطعه سازی کشور تصریح کرد : مزیت های موجود در بخش تامین مواد اولیه ، نیروی انسانی و انرژی ارزان قیمت در ایران، قطعا گزینه بسیار خوبی برای تولید در بخش هایی چون قطعه سازی کشور خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت های تولید و صادرات در صنعت قطعه سازی ایران ، خاطر نشان کرد : با تقویت زیر ساخت ها و رفع موانع موجود در تولید و فراهم نمودن بسترهای لازم برای صادرات ، صنعت قطعه سازی کشور به تدریج در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

وی افزود : چنانچه نگاه صنعت خودرو به قطعه سازی کشور تغییر کند و قطعه سازان به عنوان بازوی قوی و محکمی دیده شوند بی تردید جریان امروز صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بسیار تفاوت از شرایط کنونی خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی بالای قطعه سازان به لحاظ استاندارد و کیفیت در تولید گفت : انتظار می رود با جلساتی که برای ارزیابی و انتخاب قطعه سازان همکار با شرکای فرانسوی برگزار می شود نتایج خوبی در زمینه مشارکت قطعه سازان داخلی در همکاری های جدید حاصل شود .

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به استانداردهای سختگیرانه تولید قطعات توسط شرکای خارجی افزود : امروز قطعه سازان زیادی در کشور به لحاظ استانداردهای تولید در شرایط خوبی به لحاظ انطباق با استانداردهای جهانی قرار دارند .

رعنایی همچنین به دغدغه افزایش نرخ ارز بر قیمت قطعات پرداخت و گفت : با افزایشی که این روزها نرخ ارز تجربه نموده است قطعا این مساله در قیمت تمام شده تولید قطعه سازان نیز تاثیر خواهد گذاشت از این رو باید برای این مساله تصمیم درستی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد : دولت باید قیمت ارز را شناور نماید تا بر اساس عوامل رشد یا رکود اقتصادی کشور و همچنین نرخ تورم، قیمت ارز خود را به‌ صورت اقتصادی و علمی بالانس کند.

وی با اشاره به برنامه دولت برای تک نرخی نمودن ارز گفت : مسلما در این شرایط در هزینه تمام‌شده تولید قطعات بین قیمت ارز و کالای تولیدی تطابق بهتری به وجود خواهد آمد.