- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

در صورت کاهش قمیت دلار، سهام خودروسازان و زنجیره تامین ارزش بیشتری پیدا می کند / سرنوشت محتوم خودروسازان و صنایع وابسته به آنها، افزایش ارزش سهام است

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، آرش محبی نژاد با بیان اینکه چنین رویکردی در سطح جامعه مناسب نیست و این حجم از نقدینگی باید به سمت بخش های مولد جامعه حرکت کند، افزود: اگر ثبات سیاسی و اقتصادی حاکم شود و بازار نیز تثبیت شود، ارزش سهام شرکت هایی که بیشتر خرید اولیه خود را به دلار انجام می داده اما محصول نهائی را به ریال می فروختند، ارزشمندتر می شود.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: خودروسازان و زنجیره تامین آنها، بارزترین بخش این شرکت ها هستند، زیرا بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز خود را حتی در بازار داخل، به دلار خریداری می کنند اما محصول نهائی را به ریال می فروشند. در این حالت، بهای تمام شده محصول آنها کاهش و ارزش شرکت آنها بیشتر می شود.
محبی نژاد سرنوشت محتوم شرکت های خودروساز و ۶۴ رشته صنعتی وابسته به آنها را افزایش ارزش سهام براورد نمود.
وی با بیان اینکه تحلیل های فاندامنتال و فنی کارشناسان ( تکنیکال) نیز این موضوع را تائید می کند، افزود: کسانی که به صورت حرفه ای در بورس عمل می کنند و از اقدامات هیجانی، پرهیز دارند نیز می دانند که تاثیر ثبات در بازار بر صنایع مولد، از جمله خودروسازی بسیار بیشتر است و سرمایه گذاری روی این سهام، می تواند ثمرات بیشتری داشته باشد.