- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

دولت تصمیم کبری بگیرد / مدیریت دولتی و قیمت گذاری دستوری ریشه ۹۰ درصد مشکلات است

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، محمدرضا نجفی منش در نشست هم اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشکل ها، اظهار کرد: دولت علاوه بر بنگاه داری، علاقه شدیدی به قیمت گذاری دستوری دارد که شاید در کالاهای ضروری و استراتژیک مثل نان لازم باشد اما در بسیاری از صنایع مشکل آفرین شده است.
نجفی منش با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودرو در اوایل دهه ۹۰ در کشور افزود: صنعت خودرو کشور توانایی تحقق برنامه ها و اهداف وزارت صمت را دارد اما قیمت گذاری دستوری خودرو در کشور علاوه بر ایجاد بازار دلالی و واسطه گری، مانع اصلی افزایش تولید شده است.
وی افزود: به دلیل قیمت گذاری ناعادلانه و غیرکارشناسی تولیدات، خودروسازان با زبان انباشته هنگفت و بحران نقدینگی روبرو هستند که باعث شده در پرداخت های منظم به قطعه سازان دچار مشکل شوند؛ در نتیجه امکان افزایش تولید قطعه و خودرو از بین رفته است.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در ادامه به نقش تشکل ها در انتقال واقعیت های تولید و تجارت به تصمیم گیران اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که تصمیمات مهم و تعیین کننده ای برای یک صنعت اتخاذ و برای اجرا ابلاغ می شود.
نجفی منش گفت: قطعاً اگر نقش تشکل ها در جلسات و تصمیم گیری های کارشناسی افزایش پیدا کند، شاهد کاهش مشکلات موجود در تولید و تجارت کشور خواهیم بود