- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

تجربه شرکت‌های ایرانی در دوره تحریم‌ها راهگشای روس‌ها خواهد بود/لزوم حضور پرقدرت در نمایشگاه اتومبیلیتی

به گزارش انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، «محمدرضا نجفی‌منش» در خصوص حضور قطعه سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه، افزود: امروز شرایط منطقه ای و سیاسی بین المللی، فرصتی برای حضور صنعتگران ایرانی در صنعت خودروی روسیه به وجود آورده است.

وی گفت: این موضوع همچنین فرصتی برای ما است تا علاوه بر ارائه توانمندی های خود در خارج کشور، جو منفی روانی که علیه خودروسازی و قطعه‌سازی کشورمان وجود دارد را از بین ببریم.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: تماس‌ها و درخواست‌های شرکت‌های روسی از شرکت‌های ایرانی پس از تحریم صنعت خودروی این کشور، مشوق اصلی ما برای حضور در این دوره از نمایشگاه مسکو بود، زیرا شرکت‌ها و فعالان صنعتی ایرانی تجربیات گرانبهایی در دوره تحریم کسب کرده‌اند و این صنعت پیش‌روی کشور را به هر طریق ممکن سرپا نگه ‌داشته‌اند.

وی ادامه‌داد: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خوب شرکت‌های ایرانی، انتظار می‌رود صنعتگران کشورمان حضوری قوی در نمایشگاه داشته و دستاوردهای خوبی نیز داشته باشند؛ هرچند تُرک‌ها و چینی‌ها نیز به عنوان رقبای جدی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان بزرگ ایرانی در این نمایشگاه، تصریح‌کرد: همین مساله سبب می‌شود تا شاهد حضور مسوولان هم‌رده روسی در نمایشگاه و همچنین خودروسازان این کشور باشیم که ملاقات‌های فیمابین سبب بهبود کار و تسریع در امور خواهد شد.

نجفی‌منش تاکید کرد:‌ هرچند نقدهایی به کل صنعت خودروسازی کشور وارد است، اما این نمایشگاه فرصتی است تا به مردم و مسوولان کشورمان ثابت کنیم این صنعت توانمند است و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی یادآور شد: بخشی از مشکلات موجود به قیمت‌گذاری دستوری باز می‌گشت که خوشبختانه از روز گذشته و استارت خوردن عرضه خودرو در بورس، اتفاقات خوبی را در حوزه قیمت‌گذاری شاهد خواهیم بود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با اشاره به تجربه حضور خودروی سمند در بازار روسیه و برخی دیگر از کشورهای اطراف، تاکید کرد: باید در این دوره با قوای کامل وارد عرصه شویم و از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را انجام دهیم.

وی ادامه‌داد: امروز صنعتگران ایرانی به معنای واقعی کلمه، پیشکسوتان تحریم هستند و باید بتوانیم از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را انجام داده و به تبادل تجربیان بپردازیم.

برپایه این گزارش، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲ در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.

ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰‌متر‌مربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است.

همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

پایان خبر/////