- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

برخی خودروهای ایرانی قابلیت حضور در بازار روسیه را دارند/ لزوم تداوم تعاملات و رفت‌وآمدها

به گزارش سایت انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، “کاظم جلالی” امروز (دوشنبه) در جریان افتتاح نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه افزود: فرصت های زیاد همکاری در بخش مختلف بین ایران و روسیه وجود دارد و یکی از از این فرصت‌ها در صنعت خودروسازی است.
وی بیان‌داشت: حضور در این نمایشگاه نخستین اتفاقی است که در بخش خودروسازی بین ایران و روسیه افتاده است، نمایشگاهی که بسیار بزرگ بوده و ایران به شکل بسیار پررنگ با شرکت های بزرگ خودروسازی و قطعه سازی در آن حضور یافته است.
این مقام سیاسی خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون گفت‌وگوهای بسیار خوبی با معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت روسیه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش خودرو، قطعه سازان دو کشور می توانند مکمل یکدیگر باشند، زیرا روس‌ها نیازمند برخی قطعاتی هستند که در کشور ما تولید می‌شود و ما نیز باید بتوانیم بخشی از قطعات مورد نیاز خود را از صنعتگران روسی تامین کنیم.
جلالی معتقد است: بخشی از خودروهای ایرانی می‌تواند در بازار روسیه زمینه نفوذ داشته باشد.
وی تاکید کرد: د رمرحله بعد می‌توانیم به سمت تولید خودرو مشترک با این کشور حرکت کنیم.
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: امروز شاهدیم برخی کشورهای همسایه ما در بخش قطعه سازی صادرات بسیار زیادی به روسیه دارند، اما ما موفق نشدیم تاکنون کار خاصی در این زمینه انجام دهیم.
وی گفت: امروز در آغاز راه بزرگی هستیم و بازار بسیار بزرگی برای فعالان صنعتی ما مهیا شده است که باید بتوانیم سبد کالاهای صادراتی مان را به این همسایه شمالی افزایش دهیم که یکی از آنها می‌تواند در بخش مربوط به خودروسازی و قطعه‌سازی باشد.
جلالی خاطرنشان کرد: البته در بخش‌های تکنولوژی نیز توان و زمینه خوبی در بین فعالان و صنعتگران ایرانی در بازار روسیه وجود دارد.
سفیر ایران در روسیه در پاسخ به اینکه حضور صنعتگران چینی و ترکیه ای از ماه های گذشته در روسیه، تصریح‌کرد: با وجود این مسئله به موفقیت شرکت های ایرانی بسیار خوشبین هستم و اتفاقات خوبی برای صنعتگران ایرانی می‌توانیم شاهد باشیم.
وی ادامه داد: صنعتگران و تولیدکنندگان ما نباید به یک بار آمدن به روسیه و حضور در نمایشگاه بسنده کنند، ما نیازمند حضور در نمایشگاه ها هستیم تا پتانسیل های خود را به منصه ظهور برسانیم اما پیگیری های بعد از آن نیز بسیار مهم است.
ویی تصریح کرد: مسوولان خودرویی کشور و همچنین شرکت های قطعه سازی ما باید به‌طور مداوم رفت و آمد به روسیه داشته باشند تا بتوانند با یکدیگر پیوند خورده و کارهای مشترک انجام داده و نیازهای یکدیگر را برآورده سازند.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردها خود را در معرض دید قرار دادند.

منبع: ایرنا