- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

نمایشگاه اتومبیتی ۲۰۲۲ روسیه افتتاح شد

به گزارش انجمن همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه گشایش یافت [1]

این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردها خود را در معرض دید قرار دادند.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه گشایش یافت [2]

برپایه این گزارش، بیش از ۴۰ شرکت قطعه‌ساز و دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو غرفه دارند و بیش از ۶۰ نفر از قطعه سازان کشور در قالب هیات‌های تجاری ضمن بازدید از نمایشگاه و کارخانجات قطعه سازی و خودروسازی روسی، جلسات با طرف‌های روس و خودروسازان این کشور بر اساس منافع و نیازهای طرفین مذاکره و تعامل خواهند داشت.
در این نمایشگاه چهار روزه، مرکز تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی در حوزه قطعه سازی و خودرو در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحریم صنعت خودروسازی روسیه، شرکت‌های روسی از ظرفیت بالای کشورمان در قطعه‌سازی استفاده کنند.
مذاکراتی نیز درخصوص ایجاد پلتفرم مشترک بین ایران و روسیه یا ایران، روسیه و چین در حال انجام است که چشم انداز خوبی دارد.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه گشایش یافت [3]

به گزارش ایرنا، همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

تحریم های روسیه از سوی غرب در پی مناقصه این کشور و اوکراین، صنعت خودروسازی این کشور را با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه کرده است و روسیه در تلاش است با برگزاری این نمایشگاه، مشارکت‌های بین المللی را برای راه اندازی مجدد صنعت خودروسازی خود جلب و جذب کند.

تجربه شرکت‌های ایرانی در طول بیش از یک دهه تحریم‌های ظالمانه و دور زدن تحریم‌ها، همچنین برخورداری از مزیت‌هایی نظیر مواد اولیه انرژی و نیروی کار ارزان، شاخص هایی است که می تواند موفقیت شرکت های ایرانی را در به دست آوردن سهم مناسبی از بازار خودرو و قطعه روسیه در مقایسه با سایر کشورهای شرکت‌کننده تضمین کند و بزرگترین و همکاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران با این همسایه شمالی را شکل دهد.