- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

ارائه مشوق های نمایشگاهی و آموزش های صادراتی برای حضور موفق در در خارج از کشور

“حمیدرضا زارع نژاد” که به منظور شرکت در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو در روسیه به سر می برد، در گفت‌وگو با سایت انجمن همگن قطعه‌سازی کشور افزود: مطالعه تجارب کشورهایی همچون کره جنوبی، چین و ترکیه که روند توسعه خود را با شرکت های کوچک و متوسط و حمایت و توجه به آنها آغاز کرده‌اند، بر اهمیت جمایت از SMEها می افزاید.
وی تاکید کرد: به طور قطع ارائه آموزش ها و مشوق‌های صادراتی برای شرکت های کوچک و متوسط، تجربیات ارزنده ای در اختیار این شرکت ها برای بزرگ شدن و قرار گرفتن در مسیر توسعه قرار خواهد داد و در مجموع به نفع صادرات و بهره‌مندی عموم جامعه از مواهب آن خواهد بود.
زارع نژاد با تقدیر از مسئولان انجمن همگن قطعه‌سازی که اقدامات فوق‌العاده‌ای برای انجام هماهنگی ها و حضور شرکت ها در این دوره از نمایشگاه مسکو انجام داده‌اند، ادامه داد:
گر چه حضور شرکتها در رویدادهای نمایشگاهی بسیار مهم است، اما پیگیری های بعد از آن مهم تر بوده و در این زمینه مایلیم از تجارب شرکت های موفق بهره‌مند شویم.
وی بیان داشت: با گذشته دو روز از نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه شاهد مراجعه شرکت های متعدد روسی به غرفه این شرکت بودیم که راغب به تهیه قطعات و محصولات مورد نیاز خود از شرکت ما بودند.
عضو هیات مدیره شرکت آذرین البرز خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های پایین تمام شده تولید در ایران، همچنین بهره مندی بسیاری از شرکت ها از فناوری های نوین و تجارب ارزنده در زمینه خودرو و متعلقات، احساس می کنیم در زمینه قطعات مربوط به موتور حتی از روسها جلوتر باشیم و این توانایی را در خود می‌بینیم که تجارب خود را به نحوی به آنها انتقال دهیم.
این فعال تولیدی تصریح کرد: حال که منافع ما با کشور روسیه گره خورده است انتظار داریم شرکت‌های روسی نیز تولیدکنندگان ایرانی را به تولیدکنندگان سایر کشورها از جمله ترکیه ترجیح دهند، هر چند در این راه ما تولید کنندگان نیز باید بتوانیم با ایجاد مزیت رقابتی در قیمت و بهبود کیفیت تولیدات، زمینه تثبیت خود در این بازار بزرگ را فراهم کنیم.
به گفته وی، شرکت آذین البرز اکنون با ۱۷۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۶۰۰ نفر نیروی کار غیر‌مستقیم، سه سایت تولیدی در شهرک صنعتی البرز قزوین داشته و روزانه ۱۲ هزار عدد پولی و مجموعه های خودرو تولید می‌کند.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.