- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

بزرگترین لاینرساز خاورمیانه، مهیای حضور در بازار بزرگ روسیه

“محمدرضا پارسا مقدم” مدیرعامل بزرگترین تولید کننده لاینر (بوش موتور) در خاورمیانه، در دومین روز از نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو در گفت‌وگو با سایت انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور افزود: این شرکت با توان مهندسی بالا، تجربه‌ای بالغ بر ۳۰ سال فعالیت در تولید برای حوزه های OE و AM را دارد.
وی گفت: گروه صنعتی قائم هم‌اکنون به بیش از ۱۲ کشور جهان از جمله چهار کشور اروپایی به صورت مستقیم صادرات دارد.
پارسا مقدم خاطرنشان کرد:
بیش از سه دهه تجربه و برخورداری از دانش فنی لازم، همچنین مزیت‌هایی همچون هزینه‌های ارزان انرژی، نیروی انسانی و مواد اولیه در کشور، این شرکت را به بزرگترین تولیدکننده لاینر در خاورمیانه تبدیل کرده که مورد توجه بسیاری شرکت‌های مطرح جهانی نیز هست.
وی ادامه داد: از نظر دانش فنی، این شرکت در توسعه سه موتور اصلی شامل یک موتور ملی دیزل سنگین (برای مباحث ریلی و نیروگاهی) و همچنین یک موتور گازسوز (طراحی انگلیس) فعالیت داشته و تولید لاینر این موتور ها با این شرکت بوده است.
وی یادآور شد: گروه صنعتی قائم از این پتانسیل‌ها برای ارتقای ظرفیت‌های صادراتی خود بهره برده است، به طوری که این روزها و در کوران نمایشگاه بزرگ اتومبیلیتی مسکو شاهد حضور شرکت‌های روسی و شرکت‌هایی از دیگر کشورها هستیم که علاقه‌مند به همکاری با ما هستند.
عضو هیات مدیره گروه صنعتی قائم بیان‌داشت: علاوه بر همکاری با شرکت‌های موتورساز و پشتیبانی در مساله افتر ماکت در صنایع سنگین، ریلی و کشاورزی، ما می‌توانیم در حوزه خودروهای تجاری و سنگین که روسها در این زمینه با تحریم های اروپایی ها مواجه اند، به کمک آن‌ها بشتابیم و پتانسیل بالایی برای همکاری ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: مسائلی همچون همسایگی و همجواری با روسیه، روابط بسیار خوب سیاسی و همچنین پتانسیل‌های فنی شرکت‌های ایرانی، سبب شده تا حضور ترک‌ها و چینی ها را در بازار روسیه به هیچ عنوان تهدیدی برای ایرانی‌ها نبینیم و در این زمینه شاهدیم حتی برخی شرکت‌های ترکیه‌ای به دلیل عدم صرفه اقتصادی، سفارشات تولید خود را به ایرانی‌ها می دهند.
وی یادآور شد: روسیه با توجه به جمعیت مستقیم و غیرمستقیم اطراف خود، به‌طور بالقوه بازار بزرگ مصرفی در جهان محسوب می‌شد و امروز که با تحریم های غربی ها مواجه شده، فرصتی مضاعف برای شرکتهای ایرانی برای حضور در این بازار بزرگ به وجود آمده است.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.