- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

نمایش نخستین پلتفرم کاملاً بومی ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه

به گزارش انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، “محمدرضا فامینی” مدیرعامل شرکت یکسان آریان خودرو از شرکت های زیرمجموعه گروه چکاد در این زمینه اظهار داشت: یکسان آریان خودرو، شرکت تحقیق و توسعه گروه صنعتی چکاد محسوب می شود با همکاری با دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه علم و صنعت، رسالت ساخت نخستین پلتفرم کاملاً ایرانی را در دست اقدام دارد که این پلتفرم اکنون مرحله طراحی مفهومی پیشرفته و آماده ساختن نمونه ها است.
وی بیان داشت: این پلتفرم بر اساس زنجیره تامین داخلی و دانش بومی طراحی شده و بخش زیادی از آن به صورت مشترک با پلتفرم های داخلی است.
فامینی خاطرنشان کرد: طراحی این پلت‌فرم منحصر به فرد و با استفاده از توان و تخصص همکاران این شرکت و جامهه دانشگاهی انجام شده که عملیات اجرای آن از سال ۹۸ آغاز شده و اکنون در مرحله طراحی مفهومی است.
مدیرعامل شرکت یکسان آریان خودرو ادامه داد: این پلتفرم اکنون چهار مدل دارد که تا ۱۱ مدل نیز قابل توسعه است، همچنین مدل الکتریکال آن نیز طراحی شده که با نیم نگاهی به بازارهای صادراتی خواهد بود.
وی به بازدید روز گذشته وزیر، معاون امور صنایع وزیر صمت و هیات همراه از پوستر این پلتفرم اشاره کرد و گفت: خودروهای اقتصادی که منطبق بر توان خرید مردم باشند، بر روی این پلتفرم قابل تولید و توسعه خواهند بود.
وی همچنین در خصوص حضور این شرکت در مسکو و بازار روسیه، خاطرنشان کرد: امروز فرصتی برای توسعه همکاری های صنعتی به خصوص خودرویی بین ایران و روسیه فراهم شده و با توجه به استقبال خوبی که در چند روز اخیر از نمایشگاه انجام شده، امیدواریم مشارکتهای دو کشور در آینده منجر به ارتقای سطح خودروسازی و قطعه‌سازی طرفین شود.
فامینی بیان داشت: شرکت یکسان آریان خودرو در تولید و تامین قطعات غیر خودرویی و صنعتی و صادرات آنها فعال است و علاوه بر توسعه روابط، نمایش پتانسیل‌های موجود را دنبال می‌کند.
وی معتقد است: با توجه به تحریم روسیه از سوی غرب و نگرانی روسها در زمینه تامین قطعات خودرو برای خطوط تولید و همچنین بازار افترمارکت، بهترین فرصت برای شرکت های ایرانی برای توسعه مراودات است.
به گفته وی، گروه صنعتی چکاد از ۲۵ سال پیش تا به امروز جزو تولید کنندگان اصلی قطعات و مجموعه های فلزی خودرو بوده و با دو خودروساز بزرگ کشور در حال همکاری است.
یکسان آریان خودرو یکی از هفت شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی چکاد است.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی است، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.