- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

اقدامات ریشه‌ای فاطمی‌امین در وزارت صمت/ نمایندگان از توقعات بیجا دست بردارند

اقدامات ریشه‌ای فاطمی‌امین در وزارت صمت/ نمایندگان از توقعات بیجا دست بردارند [1]

«محمدرضا نجفی‌منش» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره مطرح شدن دوباره استیضاح «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با اصل ماجرای استیضاح و تغییر پیاپی وزرا در وزارتخانه مخالفم و در چهار سال گذشته شاهد حضور چندین وزیر در راس این وزارتخانه عریض و طویل بودیم.

وی تصریح کرد: به طور قطع این مساله به ضرر تولید، رشد و توسعه کشور است.

این مقام صنفی تاکید کرد: آقای فاطمی‌امین در حدود این ۴۰۰ روز که از شروع به‌کار دولت سیزدهم در این وزارتخانه حضور داشته کارهای ریشه‌ای و اساسی را آغاز کرد، اما به نظر می‌رسد برخی توقعات بیجا از سوی بعضی نمایندگان دوباره موضوع استیضاح وی را به میان کشیده است.

وی ادامه‌داد: اینکه شاهدیم برخی نمایندگان درخواست انجام کاری برای حوزه انتخابیه خود دارند و وقتی آن خواسته اجابت نمی‌شود به سوال یا استیضاح می‌پردازند، برای خانه ملت خوب نیست، زیرا امروز بالاخره مردم متوجه اصل داستان می‌شوند.

نجفی‌منش خواستار آن شد تا نمایندگان مجلس مسائل خاص استان یا شهرستان خود را در اولویت‌های بعدی قرار دهند و این اصل کلی که کشور نیاز به انسجام، برنامه، کار و تولید دارد را زیر سوال نبرند.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم برخی نمایندگان مجلس به دنبال واردات، تولید و اشتغال‌زایی در حوزه انتخابیه خود، بر سر کار گذاشتن اقوام و خویشاوندان و مسائلی از این دست هستند و وقتی به مقصود خود نمی‌رسند از وزیر طرح سوال کرده یا نسبت به استیضاح اقدام می‌کنند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور تاکید کرد: معتقدم با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها، عمکرد فاطمی‌امین مثبت و قابل قبول بوده و همچنان باید به این وزیر جوان برای پیشبرد برنامه‌های اساسی و اصولی خود فرصت داده شود.