- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

تولید خودروی اقتصادی برای جانشینی پراید

به گزارش انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، «محمدعلی تیموری» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تولید خودروی اقتصادی بین گروه خودروسازی سایپا و این انجمن اظهار داشت: هرچند سایپا از ابتدا به دنبال تولید خودروی اقتصادی بود تا با کمک زنجیره تامین و قطعه سازان بتواند ۷۰ درصد تولیدات جاری سایپا را به سمت اقتصادی شدن سوق بدهد، اما تولید اقتصادی زمانی معنی می‌یابد که موضوع طراحی نیز در آن گنجانده شود.

تیموری بیان‌داشت: با قراردادی که اکنون منعقد شده، برای نخستین بار زنجیره قطعه سازی در طراحی خودروی اقتصادی از همان ابتدا با سایپا مشارکت می‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: در بازار کشورمان پس از حذف پراید، خودرویی برای قشر متوسط به پایین نداشتیم و حرکتی که اکنون آغاز شده و با نظرات وزارت صنعت خواهد بود، حرکت جدیدی در صنعت خودرو خواهد بود.

مدیرعامل سایپا ابراز امیدواری کرد با این خودروی اقتصادی که در آن تیراژ اقتصادی مد نظر است، بتوان محصولی در خور شان اقشار متوسط به پایین جامعه عرضه کرد.

برپایه این گزارش، در جریان نخستین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تفاهم‌نامه همکاری برای تولید خودروی اقتصادی بین گروه خودروسازی سایپا و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با مدل تجاری همکاری جدید بین زنجیره تامین و خودروساز و پیاده‌سازی رده‌بندی در قطعه سازی امضا و مقرر شد تکوین محصول نهایی با رویکرد قیمت هدف توسط کنسرسیومی متشکل از قطعه‌سازان منتخب رده‌یک و تحویل بسته قطعات منفصله و تولید در گروه سایپا با مشارکت در طراحی انجام شود.

این تفاهم‌نامه به امضای «عبدالله توکلی لاهیجانی» مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، «محمدعلی تیموری»‌ مدیرعامل سایپا و «آرش محبی‌نژاد» و «مهدی مطلب‌زاده» به نمایندگی از انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور رسید.

پایان خبر////