- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

تولید خودروی اقتصادی در همکاری سایپا با کنسرسیوم قطعه‌سازان

به گزارش انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور «آرش محبی‌نژاد» در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تولید خودروی اقتصادی بین گروه سایپا و این انجمن با نظارت وزارت صمت افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های کلان انجام شده، قرار است صنعت خودرو به سمت خصوصی شدن سوق داده شود و در مرحله نخست، خصوصی شدن مدیریت این صنعت مد نظر است.

این مقام صنفی گفت: به این ترتیب مقرر است پیش از واگذاری سهام خودروسازان، شیوه‌ مدیریتی در این صنعت تغییر یابد تا همچون بسیاری نقاط جهان موضوع تکوین مشارکتی خودرو با همکاری زنجیره تامین مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این مهم از خلا این روزهای بازار یعنی نبود خودروی اقتصادی در حال شکل‌گیری است، ادامه‌داد: خودروی مدرن اقتصادی تولید داخل که یک پلتفرم مشترک است، قرار است به صورت درون‌سوز بنزینی و برقی تولید به تولید برسد.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور خاطرنشان‌کرد: در ادامه این حرکت که قطعه‌سازان به صورت کنسرسیوم و با ارائه بسته کلی به گروه سایپا آغاز خواهند کرد، می‌تواند با دیگر مشتریان نیز ادامه یابد و تیراژی اقتصادی خواهد داشت.

وی بیان‌داشت:‌ به‌طور قطع مردم از یک خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب بهره‌مند خواهند شد و این خودرو در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

در جریان نخستین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تفاهم‌نامه همکاری برای تولید خودروی اقتصادی بین گروه خودروسازی سایپا و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با مدل تجاری همکاری جدید بین زنجیره تامین و خودروساز و پیاده‌سازی رده‌بندی در قطعه سازی امضا و مقرر شد تکوین محصول نهایی با رویکرد قیمت هدف توسط کنسرسیومی متشکل از قطعه‌سازان منتخب رده‌یک و تحویل بسته قطعات منفصله و تولید در گروه سایپا با مشارکت در طراحی انجام شود.

این تفاهم‌نامه به امضای «عبدالله توکلی لاهیجانی» مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، «محمدعلی تیموری»‌ مدیرعامل سایپا و «آرش محبی‌نژاد» و «مهدی مطلب‌زاده» به نمایندگی از انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور رسید.

پایان خبر////