- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

سپاه هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد 

سپاه هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد [1]

به گزارش انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، سردار رمضان شریف امروز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در محل شرکت تام ایران خودرو از آمادگی سپاه برای انتقال دانش و تجربیات به حوزه صنعت خودروسازی خبر داد.

وی گفت: احساس ما این است که در مباحث فنی و مهندسی خلاهایی در خودروسازی وجود ندارد، اما عمده مشکلات در حوزه کلان سیاست‌گذاری و مدیریت این صنعت است.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: فناوری‌هایی که در سپاه مورد استفاده قرار گرفته و در دسترس است و می‌تواند به صنعت خودروسازی و سایر صنایع منتقل شود و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

کیوان وزیری، مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو نیز اظهار داشت: اکنون بین شرکت تام ایران خودرو و سپاه همکاری وجود دارد، به ویژه محصولات جدید ایران خودرو شامل ری‌را و TF21 که سالیانه حدود ۳۰ میلیون قطعه مورد نیاز است، از دانش فنی و تجربیات مجموعه سپاه استفاده می‌کنیم و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: موضوع مهم فناوری است که مجموعه سپاه در اختیار دارد؛ اما در صنعت خودروسازی با کمبودهایی در این زمینه مواجهیم و به‌ویژه در تولیدات جدید ایران خودرو از این همکاری‌ها استفاده خواهیم کرد.

وزیری همچنین از اتمام طراحی خودروی تارا برقی خبر داد و گفت: این خودرو در مرحله صحه‌گذاری است تا پایان سال ۲۰ نمونه از آن ارائه خواهد شد. همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نیز توسط مپنا در حال انجام است.

منبع: ایرنا