- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

توانمندی قطعه‌سازان داخلی برای رفع نیاز صنعت موتورسیکلت

به گزارش انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، «ابراهیم دوست‌زاده» افزود: حدود ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که متوسط استهلاک سالیانه آنها هشت درصد است.
وی بیان‌داشت: سالیانه ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید می‌شود که به‌ویژه در قطعاتی همچون باتری، ECU و چراغ نیاز به خودکفایی دارند.
دوست‌زاده خاطرنشان‌کرد: قطعه‌سازان کشور از پتانسیل بسیار خوبی برای رفع نیازهای موتورسیکلت‌سازان و همچنین ارتقای داخلی‌سازی اجزا و قطعات مورد نیازشان برخوردارند.
وی به برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت در مورخ هفتم تا دهم بهمن‌ماه سال جاری اشاره و پیشنهاد کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن موتورسیکلت‌سازان ایران و انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها منعقد شود.
دوست‌زاده گفت: امروز با توجه به ترافیک سنگین در بسیاری شهرها، موتورسیکلت تبدیل به یک کالای ضروری شده و با توجه به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از موتورسیکلت‌سازان، چشم‌انداز خوبی برای همکاری و توسعه فعالیت‌ها در این حوزه می‌توان متصور بود.
برپایه این گزارش، صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ کارخانه تولیدی است که با ۱۶ هزار نفر نیروی کار مستقیم و بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی کار غیرمستقیم فعالیت می‌کند.