- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

آمادگی انجمن قطعه‌سازان همگن برای حضور در مراکز رشد

ایجاد مراکز رشد با هدف کاهش موانع و کاستن عوامل بازدارنده فعالیت های آغازین مؤسسات فناور نوپا میباشد. این مراکز با پشتیبانی های لازم و ارائه خدمات اولیه ، نقش مؤثری در پا گرفتن و بالندگی و بالاخره افزایش ضریب موفقیت این واحدها خواهند داشت.

از سویی، سازمان‌های نوپا که با هدف توسعه فناوری آغاز به فعالیت می‌کنند عموماً مؤسساتی کوچک و در عین حال دارای نقش مؤثر در تولید فنـاوری و ایجاد کارآفرینی هستند.

فشار سنـگین هـزینه های راه اندازی که با بنیه مالی آنان سازگاری ندارد از یکسو و عدم برخورداری از تجربه لازم برای رفع موانع اولیه از سوی دیگر به بار نشستن تلاشهای آنان را در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار می دهد.

در این زمینه، «ابراهیم دوست‌زاده» عضو هیات مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اظهار داشت: متولی مراکز رشد، دانشگاه‌ها هستند. افرادی که صاحب ایده هستند با مراجعه به مراکز رشد، ایده‌های خلاقانه را شکل می‌دهند و رشد می‌کنند. پس از آن می‌توانند وارد پارک‌های علم و فناوری شوند تا برنامه ریزی برای تجاری سازی ایده‌ها انجام شود.

وی بیان‌داشت: در مراکز رشد، بیشتر نگاه‌ها علمی و دانشگاهی است و تجاری سازی و حضور حرفه‌ای در بازار سهم اندکی دارد، از سویی صنعت خودرو و زنجیره تامین به دلیل نگاه و نگرش خاص بخش خصوصی که متمایل به بازار است، همواره با خلایی در بحث ایده‌های خلاقانه مواجه است؛ اما مطمئنیم تلفیق این دو می‌تواند به یک خروجی مناسب منجر شود.

دوست‌زاده خاطرنشان‌کرد: امروز انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با همین نگاه به دنبال حضور در یکی از مراکز رشد کشور است که به‌طور قطع می‌تواند الگویی موفق برای سایر انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی نیز باشد.