- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

رشد ۸۸درصدی تولید موتورسیکلت در کشور/ برنامه وزارت صمت برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده

رشد ۸۸درصدی تولید موتورسیکلت در کشور/ برنامه وزارت صمت برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، «عبدالله توکلی لاهیجانی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی، ارتقای عمق داخلی‌سازی محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان و دستیابی به بُن‌سازه (پلتفرم) مشترک بومی در خصوص مدل‌های پُرفروش موتورسیکلت و دوچرخه را به عنوان راه حلی موثر جهت افزایش تولید، کاهش ارزبری، کنترل قیمت و رسوب دانش فنی طراحی و ساخت موتورسیکلت بر اساس نیاز مصرف کنندگان داخلی، ارائه کرد.

وی با اشاره به تکالیف قانونی از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده به‌منظور بهبود کیفیت هوا و نیز هدفگذاری برای دستیابی به فناوری‌های پیش‌روی صنعت موتورسیکلت، تولید، عرضه، اقتصادی‌سازی و ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را جزو برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان موتورسیکلت تلقی کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام‌کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری تهران و بانک تجارت در حال تدوین طرحی ملی و کلان به‌منظور جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده است.

وی از تولیدکنندگان موتورسیکلت دعوت به عمل کرد تا در این طرح کلان حداکثر همکاری و مشارکت را داشته باشند.

توکلی لاهیجانی همچنین به لزوم فعال شدن ظرفیت‌های معطل در تولید موتورسیکلت کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های نوسازی موتورسیکلت و ‌تولید موتورسیکلت‌های برقی در کشور، نرخ رشد تولید موتورسیکلت در سال آتی نیز با قدرت بیشتری ادامه یابد.

رشد ۸۸درصدی تولید موتورسیکلت در کشور/ برنامه وزارت صمت برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده [2]

وی به برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت، دوچرخه و ماشین برقی از چهارم تا هفتم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهرآفتاب اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در کارخانه‌های تولید موتورسیکلت، افزایش تولید به منظور پاسخگویی به نیاز داخل و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، از جمله اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سیاست‌گذاری و حمایت از این صنعت است.

در سومین نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت، دوچرخه و ماشین برقی تهران، بیش از ۹۰ شرکت تولیدکننده موتورسیکلت و همچنین قطعه‌سازان و صنایع وابسته، در فضایی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع آخرین دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ کارخانه تولیدی است که با ۱۶ هزار نفر نیروی کار مستقیم و بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی کار غیرمستقیم فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی