- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

فرمایشات مدبرانه رهبر معظم انقلاب، چراغ راه مسوولان و فعالان اقتصادی کشور است

فرمایشات مدبرانه رهبر معظم انقلاب، چراغ راه مسوولان و فعالان اقتصادی کشور است [1]

«رضا رضایی» که در دیدار صدها تن از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان با رهبر معظم انقلاب حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: یکی از نکات بارز در فرمایشات معظم‌له این بود که بنگاه‌های کسب و کار به‌گونه‌ای عمل کنند که بهره‌وری‌شان افزایش یابد، همچنین ایشان از فعالیت استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده‌ها ابراز رضایت کردند، هرچند عنوان کردند که می‌توانست این حرکت بهتر باشد و عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور بیان‌داشت: یکی از خواسته‌های ایشان از فعالان بخش خصوصی، حرکت در مسیر دانش روز و تحولات جهانی به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، به‌روزآوری فناوری‌ها و دانش فنی بود و اینکه شرکت‌ها در مسیر حرکت خود رقابت‌پذیری و صادرات را در نظر داشته باشند.

رضایی ادامه‌داد: همچنین رهبر معظم انقلاب به مسوولان تاکید کردند که به فعالان بخش خصوصی توجه ویژه داشته باشند که به معنای پر رنگ‌تر دیده شدن بخش خصوصی و بسترسازی برای رشدشان بود.

این فعال صنعتی خاطرنشان‌کرد: تاکید ایشان بر حمایت ویژه از نواندیشان و کارآفرینان، در کنار توجه به طرح‌ها و پروژه‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی و رقابت‌پذیر بود.

رضایی تصریح‌کرد: مجموع فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حرکت کشور بر مسیر تولید با ارزش افزوده، خدمات با ارزش افزوده و فکر با ارزش افزوده، در کنار استفاده شاسیته از پتانسیل‌های کشور است که راه نجات ما خواهد بود.

وی گفت: در این راستا باید دولت و فعالان بخش خصوصی در یک چارچوب مهندسی و با ساختاری مناسب، با روند جهانی حرکت کنند تا شاهد جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم و بتوانیم در حوزه‌هایی همچون انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و غیره حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

رییس انجمن قطعه‌سازان همگن استان البرز خاطرنشان‌کرد: به‌طور قطع تاکیدات معظم‌له بر فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به‌منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان، تامین اشتغال مناسب برای جوانان و جبران عقب‌ماندگی‌ها به‌ویژه در حوزه‌ فناوری، باید سرلوحه مسوولان و بخش خصوصی باشد.