- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

ارتقای صنعت خودرو به کمک بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۲

ارتقای صنعت خودرو به کمک بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ [1]

به گزارش انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، «اسماعیل حسین زهی» در گفت‌وگویی به تداوم عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده طی چند سال اخیر، شاهد قیمت‌گذاری دستوری در حوزه خودرو و برگزاری قرعه‌کشی یا همان لاتاری و بخت‌آزمایی برای خرید خودرو در کشور هستیم که این روش‌ها به هیچ عنوان مورد تایید نیست و باید تغییر کند.

وی معتقد است که ادامه قرعه‌کشی به صلاح کشور نیست و این روش باید تغییر کند.

حسین‌زهی ادامه داشت: تجربه چند ماه اخیر نشان داده که با عرضه خودرو در بورس کالا، خودروها با قیمت‌های مورد رضایت مصرف‌کنندگان به دست آن‌ها می‌رسد و می‌توان با افزایش تولید و عرضه، این مسیر را بهتر پیش برد و حتی خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید و عرضه کرد.

حسین‌زهی به ورود شورای رقابت در حوزه بازار خودرو اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات شورای رقابت که به‌تازگی انجام شده است، مورد پذیرش نیست و شورای رقابت باید در این زمینه با توجه به واقعیت‌های صنعت خودروی کشور تصمیم‌گیری کند تا دسترسی عادلانه مردم به خرید خودرو فراهم شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پیشنهادهای بسیار خوبی برای ارتقای صنعت خودرو و عرضه کامل محصولات در بورس ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب این طرح، شاهد ارتقای صنعت خودرو، کمک به شفافیت و حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهیم بود.

«جعفر قادری»، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز روز گذشته با بیان اینکه ادامه قرعه‌کشی خودرو به صلاح اقتصاد کشور نیست، گفت: ادامه قرعه‌کشی به هر نحوی حاصلی جز صف‌های خرید طولانی و ادامه شرایط ملتهب بازار ندارد و منطقی‌ترین شکل این است که خودرو از طریق بورس عرضه شود تا با واقعی شدن قیمت‌ها، امکان توسعه شرکت‌های تولیدی و رشد تولید مهیا شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی