- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

قرارداد ۲۵۰ میلیون روبلی شرکت دانش‌بنیان ایرانی با روس‌ها منعقد شد

قرارداد ۲۵۰ میلیون روبلی شرکت دانش‌بنیان ایرانی با روس‌ها منعقد شد [1]

 به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، «کرامت سهراب‌نیا» مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یاد شده امروز در گفت‌وگویی افزود: در جریان برگزاری نمایشگاه «اتومبیلیتی ۲۰۲۲» مسکو در شهریورماه امسال موفق به امضای قرارداد همکاری مشترک (جوینت‌ونچر) با یکی از قطعه سازان بزرگ روسیه شدیم.

وی، تخصص شرکت خود را تولید ECU (کامپیوتر خودرو)، ایموبلایزر و سنسورهای مرتبط با ECU مثل سنسور اکسیژن، سنسور دور موتور و غیره برشمرد و گفت: در جریان حضور در نمایشگاه یاد شده، روس‌ها درخواست تولید مشترک ECU در خاک این کشور و با استفاده از امکانات موجود را ارائه دادند.

سهراب‌نیا یادآور شد:‌ پس از تحریم های روسیه از سوی غرب، این کشور در تامین قطعات نیمه هادی دچار مشکل شده است و با مطالعات انجام شده از سوی ما، مشخص شد این شرکت روسی زیرساخت‌های خوبی در اختیار دارد که می‌توانیم توانمندی‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

وی خاطرنشان‌کرد: با گذشت چند ماه از آن تفاهم‌نامه و رفت و آمدهای مسوولان دو طرف، موفق به انعقاد قرارداد همکاری با این شرکت شدیم، در ضمن در ادامه همکاری‌ها و جهت گسترش بازاریابی و فروش این شرکت در روسیه مقرر شد هفته آینده مسوولان یکی از شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه دانشگاه «سینرژی» مسکو سفری به ایران داشته باشند و کار مشترک در زمینه سایر محصولات خودرویی از جمله کیسه هوا (ایربگ) آغاز شود و نمایندگی شرکت‌مان را در روسیه تاسیس کنیم.

سهراب‌نیا بیان‌داشت: مقرر شده در ابتدای کار، بخشی از محصولات در ایران ساخته شده و بخشی دیگر نیز در روسیه تولید شود و امکان توسعه قرارداد در آینده برای سیستم‌های ایربگ (کیسه هوا) خودرو نیز وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولیدکننده سیستم‌های مدیریت الکترونیک خودرو و سیستم‌های ایمنی خودرو تصریح‌کرد:‌ یکی از مهمترین مشکلات، باز کردن حساب بانکی در روسیه بود که سختگیری زیادی در این زمینه وجود داشت، اما بالاخره پس از دو ماه و نیم تلاش موفق به انجام آن شدیم و پیش پرداخت قرارداد را دریافت کردیم.

وی، چین و ترکیه را دو رقیب بزرگ قطعه سازان ایرانی در روسیه برشمرد که با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌ها، برای توسعه مراودات با روس‌ها باید جدی گرفته شوند.

مسکو پایتخت روسیه با برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) میزبان خودروسازان، قطعه‌سازان و صنعتگرانی از کشورهای روسیه، ایران، ترکیه، چین و برخی دیگر از کشورها بود.

این نمایشگاه با حضور سفیر ایران در روسیه، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد که در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد.

در این دوره از نمایشگاه ۱۲ تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا