- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

مطالبات معوق قطعه‌سازان خودرو تا پایان امسال تسویه می‌شود

مطالبات معوق قطعه‌سازان خودرو تا پایان امسال تسویه می‌شود [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه  وقطعه سازی کشور، سیدمهدی نیازی سه شنبه شب در نود و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: ۳۲ همت (هزار میلیارد تومان) مطالبات زنجیره تامین خودروسازی کشور است و تلاش داریم تا عید امسال معوقات خود را دریافت کنند تا در انتهای سال جاری و عید ۱۴۰۲ با مشکل مواجه نشوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در مورد تخصیص ارز اولویت‌ها را با بانک مرکزی نهایی کرده‌ایم که عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی از سوی وزارت صمت برای تخصیص و تامین فوری اعتبارات ریالی در حوزه صنعت خودرو و چند صنعت دیگر انجام شده است، بیان کرد: کارهای مربوط به آن از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: در خصوص تامین مالی-ریالی صحبت‌هایی با مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته‌ایم؛ زیرا موضوع اوراق گام(اوراق گواهی اعتبار مولد) به بن‌بست خورده است.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای در دولت داشتیم که اوراق گام بتواند جریان یابد و از ابتدا به انتهای زنجیره برسد، که در حال حاضر در وسط زنجیره به بن‌بست خورده است، بدین منظور طی جلسه‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی مقرر شد که مسیر اجرایی آن در سازمان امور مالیاتی و یا سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت منتقل شده تا از شرایط بن‌بست خارج شود.

نیازی با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده با رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها امسال سرمایه در گردش را ۶ ماهه کرده‌اند، چون خیلی‌ها منتظر اعمال نرخ سود بالاتر بودند و قرارداد یکساله را شش ماهه کردند، این مسئله موجب شد که با خشک‌شدگی نقدینگی در شبکه تولید مواجه شویم.

منبع:‌ روابط عمومی استانداری البرز