- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

شفافیت بورس دست مافیای خودرو را قطع می‌کند/ عرضه کل خودروها در بورس قانون می‌شود

شفافیت بورس دست مافیای خودرو را قطع می‌کند/ عرضه کل خودروها در بورس قانون می‌شود [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، «حسین بامیری» در گفت‌وگویی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: ورود خودرو به بورس، شیوه موفقی برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضای خودرو در کشور بوده است؛ چراکه با حذف قیمت‌گذاری دستوری به مرور واسطه‌ها و دلالان از چرخه خرید و فروش حذف می‌شوند و خودرو با قیمت واقعی و متعادلی به دست مردم می‌رسد.

وی بیان داشت: موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم و امیدوارم این اقدام مهم به دلیل شفافیت و رقابت، دست مافیای خودرو را در این حوزه قطع کند و بتواند به ارتقای کیفیت صنعت خودرو در کشور که مطالبه مردم و مجلس است کمک کند.

بامیری عرضه خودرو در بورس کالا را به نفع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: این نوع عرضه زمینه‌ای مثبت برای ایجاد رقابت در معاملات خودرو است؛ زیرا با کشف ارزش واقعی قیمت، بازار ساماندهی می‌شود و ابهامات و اشکالات این حوزه به حداقل می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با مصوباتی مقرر کرد که سال آینده همه خودروها در چارچوب قانون در بورس عرضه شوند و از این طریق بتوان به شفافیت معاملات این حوزه و سیاست‌گذاری دقیق‌تر کمک بیشتری شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس از هر اقدامی که به ارتقا صنعت استراتژیک خودرو در کشور کمک کند حمایت خواهند کرد و این مطالبه جدی مجلس است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی