- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

تامین سود خودروسازان با افزایش قیمت خودرو

تامین سود خودروسازان با افزایش قیمت خودرو

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، «شاهین احمدی» کارشناس بازار سرمایه درمورد تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: اگر خودروسازان بتوانند به صورت بهای تمام شده به علاوه حاشیه سود بفروشند، اتفاق خوبی برای آنهاست. یعنی آنها باید خودرو را در بورس کالا می‌فروختند، رقابت می‌شد و نهادهای نظارتی سخت می‌گرفتند که قیمت‌ها در حال افزایش است.

او در ادامه افزود: اما زمانی که خود آنها قیمت می‌گذارند، بر مبنای آن قیمت به راحتی شرکت‌ها بتوانند فروش انجام دهند، دست شرکت‌ها باز می‌شود تا با تعداد زیاد خودرو بفروشند.
این کارشناس بازار درمورد سود خودروسازان اضافه کرد: همچنین سود آنها هم تامین می‌شود یعنی حداقل همین که بهای تمام شده آنها تامین می‌شود برای آنها اتفاق مثبتی تلقی می‌شود. سود هم که تامین شود شرکت‌ها خیلی راحت می‌توانند در حوزه سودآوری بروند. بر این اساس به نظر می‌رسد برای شرکت‌های خودروساز اتفاق خوبی است به همین ترتیب برای شرکت‌های قطعه ساز هم اتفاق خوبی است چون پول به دست آنها می‌آید و تکان خوبی می‌خورند.
احمدی تصریح کرد: همچنین شرایط ما تنها مشکل اقتصادی قیمت خودرو نیست بلکه مشکلات اقتصادی زنجیره‌ای به یکدیگر متصل هستند و مسائل کلان‌تری وجود دارد که تا آنها حل نشود این تصمیمات نمی‌تواند تاثیر زیادی بگذارد ولی سهامداری در خودروسازی و قطعه سازی را توجیه می‌کند. در کل اتفاق مثبتی است.
او در پایان تاکید کرد: خودرو سهم درشتی است اما آن را لیدر بازار نمی‌توان در نظر گرفت بنابراین تاثیر می‌گذارد.

منبع: صدای بورس