- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

وزیر صمت استیضاح شود، تولید برای چندماهی متوقف می‌شود

 وزیر صمت استیضاح شود، تولید برای چندماهی متوقف می‌شود [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، «محمدرضا نجفی منش» در گفت‌وگویی درباره طرح مجدد استیضاح وزیر صمت اظهارداشت: ایراداتی که نمایندگان مجلس بر وزیر صمت بیان می‌کنند خیلی ارتباط مستقیمی با وزیر و وزارت صمت ندارد زیرا وزارت صمت باید خودرو تولید می کرد که این کار را انجام داده وتولید نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بارها به وزیران صمت اعلام کردم که صنعت خودرو باتلاقی برای تمام وزیران صمت است، بارها پیشنهاد دادم که وزارت صمت خود را از صنعت خودرو خلاص کند، چون بخش خصوصی این صنعت را به وجود آورده و معتقدم خودرو باید به این بخش واگذار کند ووزارت صمت به جای اینکه پاسخگو باشد خود مطالبه گر و سیاستگذار باشد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه با بیان اینکه مشکل دیگر در صنعت خودرو دخالت دولت در قیمت گذاری بوده است، گفت: سال گذشته هفت میلیون معامله خودرو در کشور انجام شده است و از این میزان یک میلیون معامله مربوط به خودروهای تولیدی جدید است.

وی اضافه کرد: سوال این است که در ۶ میلیون خودرویی که امسال معامله شده آیا دولت دخالت کرده است؟ در حالی که در معامله یک میلیون خودروی تولیدی جدید؛ قوه قضائیه، مجلس، تمام نمایندگان، دولت، وزیر، سازمان های ذیربط دخالت می کنند.

نجفی منفش گفت: باید اجازه دهیم معامله گران خودرو در بازار ورود کنند و اگر اینطور می‌شد وزیر را برای استیضاح به مجلس فرانمی خواندند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد من این است که خودرو خصوصی سازی شود تا وزیر صمت بتواند اقدامات توسعه‌ای و وزارتی که برعهده دارد را انجام دهد و در این شرایط است که شاهد استیضاح وزیران نخواهیم بود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو تاکید کرد: استیضاح وزیر صمت با شعار امسال مغایرت دارد زیرا شعار سال رشد تولید و مهار تورم است زیرا در موقعیتی که وزیر استیضاح شود برای چندماهی تولید متوقف می‌شود. این در حالی است که شعار امسال رشد تولید و مهار تورم است و در صورتی که وزیر استیضاح شود تولید متوقف می‌شود و توقف تولید منجر به تورم خواهد شد.

به گزارش ایرنا [2]، هیات رییسه مجلس روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد. قرار است جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی