- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

تغییر وزیر صمت مشکلات صنعت خودرو را حل نمی‌کند/ نقدینگی سرگردان، عامل مشکلات اقتصادی

تغییر وزیر صمت مشکلات صنعت خودرو را حل نمی‌کند/ نقدینگی سرگردان، عامل مشکلات اقتصادی [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، «احمد نعمت‌بخش» در گفت‌وگویی افزود: استیضاح فاطمی‌امین به صلاح کشور نیست، زیرا وی از بدنه همین وزارتخانه بوده و با آن آشنایی کامل دارد و اقدامات وزیر صمت در حدود دو سال گذشته نیز موید همین مطلب است.

وی تصریح‌کرد: هرچند انتقاداتی هم به عملکرد وزیر وجود دارد، اما در مجموع نقاط مثبت فعالیت وی بسیار بیشتر از انتقادات وارده است و به نمایندگان مجلس نیز می‌گوییم که با تغییر وزیر صمت، مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد.

نعمت‌بخش، عمده مشکلات را ناشی از نقدینگی سرگردان بیش از هفت هزار میلیارد تومانی موجود در کشور برشمرد و معتقد است: نیاز واقعی خودرو در کشور سالیانه بیش از ۱.۱ میلیون دستگاه نیست و به دلیل اختلاف شدید قیمت بازاری و کارخانه‌ای، تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و تقاضای کاذب زیادی برای آن وجود دارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس توصیه کرد که به فاطمی‌امین فرصت بدهند تا برنامه‌های خود را به پیش ببرد.

این مقام صنفی یادآور شد: فاطمی‌امین زحمات زیادی در بخش خودرو و به‌ویژه افزایش تیراژ خودروسازان و جمع کردن خودروهای ناقص کف کارخانجات با سیاستگذاری‌ درست کشیده است.

وی گفت: ۱۸ ماه پیش، وزیر صمت با افزایش متوسط ۱۸ درصدی قیمت خودروها خود را آماج حملات زیادی قرار داد، هرچند مطابق آمارنامه‌های کدال با همان افزایش قیمت نیز تولید خودروسازان با زیان همراه بود، اما همین مساله نشان از شهامت فاطمی‌امین داشت.

منبع: ایرنا