- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

قرارداد ۶۰ درصد قطعه‌سازان در زمستان ۱۴۰۱ اصلاح و تعدیل شد

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، «محمدعلی تیموری» امروز سه‌شنبه در خاتمه مراسم روز جهانی کار و کارگر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ۵۵۰ قطعه ساز با شرکت سازه گستر، ۶۰۰ قطعه ساز با شرکت مگاموتور و حدود ۴۰ قطعه ساز در بحث تامین مواد اولیه ورق، شیمیایی و پلیمری با سایپا کار می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته در طی دو مرحله اصلاح قیمت و قراردادهای قطعه‌سازان انجام شد که نخستین آن خرداد ماه بود که مربوط به قراردادهای سال ۱۴۰۰ می شد، همچنین در سه ماهه پایانی پارسال سیستمی از سوی سایپا طراحی شد که بر مبنای آن در نظر داریم قیمت ها را هر چهار ماه یک‌بار بر اساس نرخ مواد اولیه، نرخ ارز و غیره اصلاح کنیم که از این طریق بیش از ۶۰ درصد قطعه‌سازان در سه ماه پایانی پارسال قرارداد های اصلاح شده دریافت کردند.

مدیرعامل سایپا از برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری از سوی این گروه خودروسازی و عرضه هفت محصول جدید به بازار خبر داد.

وی اضافه‌کرد: در سال ۱۴۰۰ متوسط تولید روزانه گروه سایپا یک هزار و ۵۰ دستگاه بود که فقط ۹ درصد آن تجاری می‌شد، اما در ۶ ماهه دوم پارسال تولید روزانه به ۲هزار و ۸۰ دستگاه رسید که ۱۰۰ درصد آن تجاری می شد.

تیموری بیان داشت: امسال برنامه ریزی شده تا تولید روزانه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه داشته باشیم و از ابتدای امسال تاکنون در همسنجی با پارسال ۴۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر با همین تیراژ تولید روزانه پیش برویم در پایان سال تولید عادی شرکت به بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با اضافه شدن موتور های جدید به خطوط تولید که روی سه محصول جدید شرکت نصب خواهد شد، روزانه ۶۰۰ دستگاه نیز اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سایپا یادآور شد: سایپا در سال گذشته به دلایل استاندارد اجباری، سه محصول خود را که نیمی از تیراژ تولید شرکت را تشکیل می داد از دست داد، اما امسال هفت محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی