- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

محبی نژاد: نظام قیمت گذاری خودرو باید اصلاح شود

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، «آرش محبی‌نژاد» در جلسه بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت خودرو با حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کیفیت خودرو بدون توجه به قیمت قابل ارزیابی نیست، افزود: همه بخشنامه‌ها در قالب دستور ارائه می‌شود، در حالی که کیفیت و قیمت، دستوری نیست و باید به شکل برنامه‌ها و اهداف ارائه شود.

وی با بیان اینکه قیمت و کیفیت و تیراژ خودرو، پیش نیاز، برنامه و خروجی نیاز دارد، تصریح کرد: اگر پیش‌نیازها درست برنامه ریزی نشود، خروجی درستی نخواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان، با بیان اینکه برآورد ما برای خودروسازی‌ها امسال کسری ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: اگر صحبت یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودروی با کیفیت می‌کنیم، بدون پیش‌نیازهای یاد شده این رقم‌ها تولید نمی‌شود.

وی، با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صنعت خودرو، یادآور شد: به روز رسانی، دانش فنی و ماشین‌آلات و مواردی از این دست، بر کیفیت و تیراژ موثر هستند که برای دستیابی به اهداف مدنظر و ارتقای کیفیت، نیاز به پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی در این زمینه احساس می‌شود تا به شکوفایی در صنعت خودرو برسیم.

محبی نژاد خاطرنشان کرد: باید کمیته ملی خودرو داشته باشیم تا بحث‌ها در آنجا به صورت واحد اتخاذ و یک حرف زده شود.

 

منبع: مرکز پژوهش های مجلس