- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

قیمت‌گذاری دستوری کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند

قیمت‌گذاری دستوری کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «سید جواد جهرمی» در دومین همایش تجلیل از برترین های بورس کالا با تاکید بر این نکته که صنعت تایر، صنعت برق و صنعت خودرو به واسطه قیمت گذاری دستوری در حال نابودی و کاهش سرمایه‌گذاری هستند، گفت: راه اشتباه رفته و تجربه شده قیمت گذاری دستوری کمکی به اقتصاد نخواهد کرد و آب در هاون کوبیدناست. ضروری است که برای تحقق شعار سال از قیمت گذاری دستوری فاصله بگیریم.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری، تولید را مختل، ‌ عرضه را کم و نیاز به واردات را بیشتر می کند. اوضاع بازار پت بطری در سال ۹۷ مثال واضحی است که تجربه شده است. سیاست های سال ۹۷ جلوی چشم ماست که ضرر آن را دیدیم و نباید تکرار شود و همه ما بهعنوان فعال اقتصادی، وظیفه جهاد تبیین را داریم.

مدیرعامل بورس کالا گفت: طی سال های گذشته شرکت ها از قیمت گذاری دستوری متضرر شده اند و همه ما موظفیم که اینموارد و اشتباه گذشته را تببین کنیم و نگذاریم اتفاق مشابهی در کشور رخ دهد.

جهرمی به نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: در این نامه آمده است «پس از احتکار منع کن که رسول الله(ص) از آن منع کرده است و باید خرید و فروش به آسانی صورت گیرد و بر موازین عدل، بهگونه ای که در بها، نه فروشنده زیان بیند و نه بر خریدار اجحاف شود.» وظیفه ما در بورس کالا نیز اخذ تصمیمات کارشناسی شده برای تسهیل مبادلات کالاها در میان تولیدکنندگان بالادست و پاییت دست است؛ مسیر اصلی بورس کالا حرکت در جهت مقابله با رانت و فساداست و در این مسیر برای رشد تولید کشور، یک قدم هم عقب نمی نشینیم.

منبع: ایرنا