- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

از سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیاردی قطعه‌سازی خودرو در کرمانشاه چه خبر؟

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، اکنون با گذشت چند ماه از این نشست و در حالیکه انتظار می‌رفت شرایط کار برای قطعه سازان تسهیل شود، اما به گفته رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه به جهت مشکلاتی که بر سر راه تامین نقدینگی وجود دارد، روند کارها آنطور که باید پیش نمی‌رود.

«بابک کریمخان» در گفت و گویی با اشاره به پیش‌بینی اجرای چهار طرح کلان قطعه‌سازی در استان کرمانشاه با سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان، افزود: متاسفانه بخش مهمی از کار که تامین نقدینگی و پرداخت تسهیلات از سوی سیستم بانکی است، محقق نشده است.

[1]

وی با اشاره به سیاست انقباضی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری که عمدتا بر پرداخت تسهیلات تکلیفی متمرکز هستند، افزود: این امر باعث شده صنایع قطعه سازی با چالش جدی مواجه شوند. خصوصا آنکه نقدینگی قطعه سازان حداقل ۱۲۰ روز تا زمان پرداخت مطالبات آنها قفل می‌شود و این امر آنها را برای اجرای طرح های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری با چالش جدی مواجه کرده است.

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه تاکید کرد: اگرچه سرمایه‌گذاران سهم آورده خود را تامین کردند، اما متاسفانه بخش مهم دریافت تسهیلات هنوز محقق نشده و این امر روند کار را دچار چالش کرده است.

کریمخان بخش دیگر مهمی که برای تحقق این سرمایه‌گذاری ضروری است را تضمین خرید بلندمدت برای محصولات دانست و افزود: متاسفانه در این بخش نیز چالش هایی وجود دارد، زیرا مشکلات خودروسازان که در راس هرم قرار دارند هنوز بواسطه‌ سیاست‌های نحوه فروش و قیمت محصولات برطرف نشده و این مشکلات به حلقه‌های پایین یعنی قطعه سازان نیز تحمیل خواهد شد که نتیجه‌ای جز افت کمی و کیفی تولیدات ندارد.

به گفته کریمخان، مجموع این عوامل باعث شده با وجود اراده جدی مجریان طرح‌های توسعه‌ای قطعه سازی کرمانشاه که اکثر آنها از افراد با سابقه و توانمند هستند، آنطور که باید پیش نرود و تنها یک یا دو طرح تا حدودی جلو رفته است.

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه  ابراز امیدواری کرد با تاکید مسئولین ارشد استان و همراهی سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات، اجرای طرح های بزرگ قطعه سازی در کرمانشاه تسریع شود و به کمک تولید، اشتغال و اقتصاد استان بیاید.

منبع: ایسنا