- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

متراژ پاویون ایران در «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» دو برابر شد

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «ابراهیم دوست‌زاده» امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو در محل نمایشگاه بین المللی تهران افزود: به ثمر نشستن صادرات همچون کاشت درخت گردو، نیازمند استمرار، پیگیری و ممارست است؛ بر این اساس انتظار اینکه با یکی دو بار شرکت در نمایشگاه‌های خارجی بتوان به نتیجه رسید، غیرمنطقی است.

وی با اشاره به نمایشگاه سال گذشته اتومبیلیتی و حضور صنعتگران ایرانی در متراژی به وسعت ۹۰۰ متر مربع، خاطرنشان کرد: امسال با استقبال چشمگیر شرکت های ایرانی، فضایی به وسعت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع برای برپایی پاویون ایران در اختیار گرفته شده است و عزم جدی برای محقق شدن اهداف صادراتی وجود دارد.

[1]

دوست زاده، به نزدیکی مسافت ایران به روسیه در مقایسه با دیگر رقبا و همچنین نیاز این کشور به حضور خودروسازان و قطعه سازان ایرانی (با خروج اروپایی ها در پی تحریم این کشور) به عنوان پتانسیل‌های بازار بزرگ روسیه یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال با صحبت های انجام شده با مرکز تحقیقات و توسعه روسیه، در نظر داریم تا از برنامه های این کشور در حوزه خودرو مطلع شویم و همچنین طی تبادل نظر با مرکز خوشه‌های صنعتی این کشور، دو طرف می‌توانند از پتانسیل های یکدیگر استفاده کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان گفت: در نمایشگاه پارسال یک مرکز فناوری در پاویون ایران با هدف انتقال فناوری و دانش فنی استقرار یافته بود و امسال نیز در راستای جذب و دانش فنی و صادرات، تلاش خواهیم کرد.

وی، از انعقاد بیش از ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه و قرارداد، به عنوان دستاورد بزرگ حضور ایران در نمایشگاه سال گذشته یاد کرد.

برپایه این گزارش، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.