- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

حل مشکلات تولید، پیش‌شرط صادرات موفق

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، “علی چراغی اصفهانی” در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: این شرکت با سابقه حدوداً ۲۰ ساله در تولید قطعات برقی، موتوری و بدنه خودروهای سنگین نظیر کامیون و تریلی فعالیت دارد.
وی با اشاره به تولید حدود ۱۵۰ قلم قطعه برای برندهای مختلف خودروهای تجاری نظیر ولوو، اسکانیا و خودروهای چینی و همچنین برخی قطعات خودروهای سواری از سوی این شرکت، خاطرنشان کرد: روسیه بازار بزرگی است که به دنبال حضور صادراتی در آن هستیم.

[1]
چراغی اصفهانی اظهار داشت: زمستان پارسال با حضور میدانی کارشناسان این شرکت در روسیه و جمع آوری اطلاعات اولیه، همچنین برگزاری جلساتی با برخی شرکت‌های روسی، به این نتیجه رسیدیم که امکان حضور ما در بازار روسیه و انجام صادرات به این کشور وجود دارد.
وی بیان داشت: عمده خودروهای تجاری که در روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد از برند ولوو است؛ بر این اساس با نمایندگی‌های مختلف تعمیراتی و قطعات یدکی آنها در روسیه وارد بحث و تبادل نظر شدیم و هدف اصلی ما تعامل با نمایندگی‌های توزیع و پخش کامیون‌ها در روسیه است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی کیان یادآور شد: عمده بازار خرید روس‌ها در این زمینه از ترکیه و چین است، اما معتقدیم کیفیت محصولات تولیدی ما در سطح تولیدات ترکیه و بالاتر از برندهای چینی است.
وی گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه مکاتباتی با حدود ۱۵۰ شرکت، تعمیرگاه و اشخاص مرتبط با محصولات تولیدی خود در روسیه داشتیم و ضمن دعوت از آنها برای حضور در غرفه KETCO در اتومبیلتی ۲۰۲۳، به ارائه توانمندی‌های خود پرداختیم.
این فعال صنعتی یادآور شد: به دلیل مراوده‌های اندک بین شرکت‌های ایرانی و روسی در سال‌های گذشته، روس‌ها اعتماد بیشتری به شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای دارند و بر این اساس باید با ارائه و تولید محصولات با کیفیت خود را به آنها اثبات کنیم.
وی در عین حال تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت و اتاق‌های بازرگانی نیز ضمن ارائه مشوق‌های صادراتی، زمینه‌ های لازم را در این زمینه برای شرکت‌ها فراهم کنند.
چراغی اصفهانی، حل مشکلات تولید در وهله نخست را یکی از ملزومات داشتن صادرات موفق عنوان و تاکید کرد: برای تحقق هدف توسعه صادرات، باید همه دست به دست هم داده و همکاری کنیم.
وی یکی از مشکلات اساسی تولید را عدم تامین و تخصیص کافی ارز برشمرد و خاطرنشان‌کرد: در همین زمینه، یکی از اهداف اصلی صادرات کالا به روسیه، تامین مواد و ملزومات مورد نیاز تولید است.
چراغی، همچنین کاهش مسائل و مشکلات گمرکی و یافتن راهکارهایی برای بهبود نقل و انتقال پول بین فعالان اقتصادی دو کشور را زمینه ساز شکل‌گیری زنجیره لازم برای توسعه صادرات عنوان کرد.