- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

کاتالیست ایرانی در راه بازار روسیه/ شرکت دانش بنیان ایرانی در تلاش برای کسب سهم از بازار بزرگ همسایه شمالی

[1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور، “المیرا مروتی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما افزود: این شرکت در سال ۸۵ به عنوان تولید کننده انواع مبدل‌های کاتالیستی خودرو با هدف اصلی کاهش آلودگی هوا با شعار تنفس هوای پاک تاسیس شد.
وی بیان داشت: به منظور جلب رضایت مشتریان، همه روش‌های تولیدی و سیستم مدیریت این شرکت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا از طریق تولید محصولات با کیفیت منطبق بر استانداردهای بین‌المللی، پایبندی عملی خود را به اهداف تعیین شده محقق کند تا شاهد رشد روزافزون بازار فروش و دستیابی به بازارهای خارجی در آینده نزدیک باشد.
مروتی خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان صنعت آفرین ماهان مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات تمام اتوماتیک در خطوط تولید با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار قطعه مبدل کاتالیستی خودرو است.
وی ادامه داد: این شرکت مبدل کاتالیستی را در محدوده وسیعی از خودروهای بنزینی و دوگانه سوز تولید می‌کند و تامین کننده ۵۰ درصد نیاز شرکت مگاموتور و ۸۰ درصد نیاز شرکت زامیاد است.
مدیر بازرگانی شرکت صنعت آفرین ماهان خاطرنشان کرد: همچنین نمونه محصولات این شرکت به گروه صنعتی ایران خودرو ارسال شده که در صورت تایید آنها به عنوان تامین کننده مبدل کاتالیست فعالیت خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: این شرکت نخستین بار امسال با حضور در نمایشگاه بزرگ اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو، شانس خود را برای حضور در بازارهای صادراتی آزمایش می‌کند.
مروتی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های وزارت صمت و انجمن صنایع همگن قطعه سازی و همچنین استفاده از توان و ظرفیت بالای خودروسازان بزرگ کشور، این شرکت نیز بتواند حضور موفقی در بازار این همسایه شمالی کشورمان داشته باشد.
وی تاکید کرد: بی‌تردید معرفی شرکت‌های بزرگ خودروساز روسی و آشنایی آنها با تولیدات این شرکت که در مذاکرات B TO B امکانپذیر است، می‌تواند یاریگر توسعه صادرات این شرکت دانش بنیان باشد.
برپایه این گزارش، شرکت دانش بنیان صنعت آفرین ماهان در شهرک صنعتی بهارستان کمالشهر کرج مستقر بوده و نزدیک به ۱۳۰ نفر به طور مستقیم در آن اشتغال به کار دارند.

[2]

جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو حاضر شده است.
امسال ۳۲ شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، ۲ شرکت بازرگانی و همچنین ۲۸ شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی ۲۰۲۳ حضور دارند که متراژی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپاست.
بنا بر اعلام برگزار کنندگان، علاوه‌بر روسیه، نمایندگان شرکت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، هند، ترکیه، بلاروس، هنگ کنگ، مجارستان، آلمان، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مکزیک، امارات متحده عربی، لهستان، سنگاپور، تایلند، تایوان و ازبکستان در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته‌اند.
برای مدیران و فعالان صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.