- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

ایران و روسیه شرایط خوبی برای توسعه همکارهای خودرویی دارند

ایران و روسیه شرایط خوبی برای توسعه همکارهای خودرویی دارند [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «الکساندر کوپنف» امروز (شنبه) در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی افزود: امروز انقلابی در بازارهای روسیه اتفاق افتاده است، به‌طوری که اگر تا پیش از این شریک اصلی ما غربی‌ها و اروپایی‌ها بودند، امروز نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد کالاهای مورد نیازمان را از کشورهای حوزه قفقاز، چین و آسیایی‌ها تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این روند پس از وضع تحریم‌ها علیه روسیه طبیعی است، گفت: به‌طور قطع این مساله شانس‌های بزرگی پیش روی دو کشور بزرگ ایران و روسیه قرار داده و خواهد داد و به‌ویژه در حوزه خودرویی می‌توانیم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

کوپنف با اشاره به برگزاری دو دوره نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو در سال جاری و سال ۲۰۲۲ با حضور شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز ایرانی، خاطرنشان‌کرد: فکر می‌کنم خودروسازان روسی هم می‌توانند با همتایانشان در ایران کار کنند؛ زیرا روسیه تجهیزات، امکانات فنی و خطوط تولید خوبی در اختیار دارد.

معاون مدیرعامل خبرگزاری تاس تصریح‌کرد: معتقدم این همکاری‌ها حتی در ایجاد و راه‌اندازی یک خودروسازی مشترک هم می‌تواند سر و شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا [2]، جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو حاضر شد.

امسال ۳۲ شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، ۲ شرکت بازرگانی و همچنین ۲۸ شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی ۲۰۲۳ حضور یافتند که متراژی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌ بودند.

ایران و روسیه شرایط خوبی برای توسعه همکارهای خودرویی دارند [3]

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپا شد که روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

پیشتر و در جریان برگزاری این نمایشگاه، مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی بازارهای صادراتی شرکت ایران‌خودرو گفت: ۱۲ دستگاه خودروی ایرانی «تارا» به صورت آزمایشی به ناوگان حمل و نقل شهری و تاکسی شهر مسکو پایتخت روسیه افزوده شد.

پیش از این، مدیرعامل ایران خودرو به ایرنا گفته بود: در سال جاری صادرات ۲۰ هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه هدفگذاری شده است.

علیمردان عظیمی در جریان برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه اتومبیلتی ۲۰۲۳ مسکو افزود: از آن زمان تا به امروز ۱۲۰ دستگاه خودروی تارا در اختیار روس‌ها قرار گرفت که پس از دریافت استانداردهای لازم، شماره گذاری شدند.
وی تاکید کرد: برنامه امسال ما صادرات ۲۰ هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه است و پیش بینی می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی برای تولید تارای ممتاز در کشور (به شرط آزادسازی قیمت‌ها)، برنامه‌های ارتقای کیفیت قطعات و کاهش هزینه‌های تولید، این محصول ملی بتواند با سایر خودروهای عرضه شده در بازار روسیه قابل رقابت باشد.

منبع: ایرنا