- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

علی آبادی: زیرساخت های شارژ ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تاکسی فراهم می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «عباس علی آبادی» روز جمعه در نشست مسئولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص وضعیت خودروهای برقی بیان داشت: زیرساخت خودروی برقی در کشور وجود دارد؛ اکنون ١۵ ایستگاه شارژ در تهران ١٠٠ ایستگاه در کشور نصب شده است که تا پایان سال تعداد دستگاه های شارژ را به پنج هزار دستگاه شارژر می رسانیم.

وی عنوان کرد: خیران نیز اعلام آمادگی برای نصب ایستگاه های شارژ در محورها و جاده ها کرده اند ضمن اینکه در روستاها نیز تامین برق وجود دارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اهمیت توسعه خودروهای برقی گفت: این خودروها از نظر مصرف انرژی به صرفه و از لحاظ زیست محیطی مورد تاکید است که از ٢ دهه پیش بشر به موضوع برقی سازی خودروها پرداخت و اکنون در بسیاری از کشورها از این تکنولوژی استفاده می کنند.

به گفته وی، تا پایان سال زیرساخت های شارژ ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تاکسی فراهم می شود.

[1]

** رعایت استانداردهای ایمنی را به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم

علی آبادی همچنین در خصوص وضعیت کیفیت خودروها اظهار داشت: الگوی استانداردهای ٨۵ گانه خودروها را تکلیف کرده ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارایی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم تر است به خودروسازان تکلیف کرده ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان استاندارد قدم ها محکم برداشته می شود که به زودی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود.

منبع: ایرنا

 

 

در خصوص وضعیت کیفیت خودروها اظهار داشت: الگوی استانداردهای ٨۵ گانه خودروها را تکلیف کرده ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارایی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم تر است به خودروسازان تکلیف کرده ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان استاندارد قدم ها محکم برداشته می شود که به زودی شاهد تحول در این عرصه خواهیم بود.