- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

علی‌آبادی: آزادسازی قیمت‌ها را دنبال می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، «عباس علی‌آبادی» امروز پنجشنبه در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در آینده نزدیک در خودرو به شرایطی نزدیک می‌شویم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نیست، تولید در حال افزایش است و دولت تعرفه واردات خودروهای برقی تجدیدنظر کرده است؛ این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم بدون محدودیت و انحصار نیاز خود را فراهم کنند.

[1]

علی‌آبادی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها بر تولید داخلی و صنعتی‌کردن تأکید کردند، گفت: در همین راستا باید از ظرفیت‌های کشور در راستای صنعتی‌شدن باتکیه‌بر دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد.

وی گفت: در صنعت خودرو باید به سمت تولید دانش‌بنیان‌ها رفت؛ چون شغل و حداکثر بهره‌وری ایجاد می‌کند، ضمن اینکه صنعت خودرو دانش‌بنیان و صادرات محور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، گفت: در یک رویداد دایمی قرار داریم که تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی را به دانش‌بنیان‌ها متصل کند و این هدف اصلی است؛ ازاین‌رو در این رویداد مسائل صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود تا به سمت حل مسائل کشور حرکت کرده و نیازهای فناورانه را پاسخ دهند.

منبع: ایرنا