- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

طلب قطعه سازان مازندران وصول می‌شود؟

طلب قطعه سازان مازندران وصول می‌شود؟ [1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «حسن خیریانپور» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو قائم شهر در جمع خبرنگاران بیان داشت: یکی از مشکلات پیش روی قطعه سازان مازندران طلب از خودرو سازان است که پرداخت آن باید سرعت بگیرد.

وی اظهار داشت: قطعه سازان برای رونق تولید و اشتغال پایدار به دریافت طلب قطعه فروخته شده نیاز فوری دارند و ضرورت دارد خودرو سازان به موقع بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان این مطلب که استاندار مازندران برای حل این مشکل پیگیری های زیادی انجام داد، بیان داشت: قطعه سازی یکی از ظرفیت های ممتاز تولیدی مازندران است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

خیریانپور ادادمه داد: قطعه سازان برای رونق کمی و کیفی تولید باید به سمت فناوری های دانش بنیان حرکت کنند که این اقدام تحول آفرین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با ذکر این مطلب که بهره مندی از ظرفیت دانش بنیان هزینه های تولید را کاهش خواهد داد، افزود: تعداد قابل توجهی از قطعه سازان خودرو دانش بنیان شدند و مابقی هم باید از این ظرفیت استفاده کنند.

طلب قطعه سازان مازندران وصول می‌شود؟ [2]

وی افزود: برای تحقق شعار سال که رونق تولید و مهار تورم است برنامه ریزی های خوبی در مازندران با هماهنگی استاندار مازندران به همراه فرمانداران انجام شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های مختلف زمینه رقابت و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایرنا [3]، صنعت همواره در مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ۱۵ درصد از تولید ناخالص استان از این بخش است و دستکم سه هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰ هزار نفر در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایرنا