- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

گردهمایی بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برای تشریح مسایل و مشکلات این صنعت

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور، در این گردهمایی که همزمان با مجمع سالانه این انجمن برگزار شد، علاوه بر اعضای هیات مدیره انجمن کشوری و ۱۶ انجمن استانی قطعه سازان خودرو کشور، منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، محمدعلی تیموری،‌ مدیرعامل و هرمز راضی، عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، علی بهرامی،‌ مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو، مهرداد معلمان، ‌مدیرعامل شرکت سازه گستر، مرتضی منتظرالمهدی،‌ مدیرعامل شرکت مگاموتور، حمید کشاورز،‌ مدیر ارشد و جمشید ایمانی، رئیس هیات مدیره گروه بهمن و مجید فهمیه امیری، عضو هیات مدیره و قائم مقام شرکت ساپکو حضور داشتند.
در این گردهمائی، ضعف کلی و ایراد اساسی در ساختار صنعت خودرو کشور، مدیریت دولتی و ‌دخالت ۲۳نهاد و سازمان در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای این صنعت و قیمت گذاری دستوری به عنوان اصلی ترین مشکلات و ریشه تمام بحران های موجود این صنعت اعلام و تشریح شد.
واگذاری اصولی خودروسازان به بخش خصوصی و پایان تصدی گری دولت، ایجاد کمیته ملی یا شورای عالی سیاستگذاری صنعت خودرو و جایگزین شدن «دستورالعمل» به جای «دستور» در قیمت گذاری محصولات خودروسازان از جمله راهکار و پیشنهادهای بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور در این گردهمائی بود.

گفتنی است گردهمایی بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور پس از برگزاری مجمع سالانه انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور برگزار شد. این انجمن از ۱۶ انجمن استانی قطعه سازی در سراسر کشور تشکیل شده و به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی صنعت خودرو کشور، بیش از ۱۲۰۰ قطعه ساز زنجیره تامین خودروسازان را در عضویت خود دارد.