- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

استاندارد ملی قطعه‌سازی خودرو به‌زودی تصویب می‌شود/ استانداردهای خودرویی به ۱۲۰ مورد افزایش می‌یابد

[1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «ابراهیم دوست‌زاده» در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این انجمن تصریح کرد: برخی استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی نیاز به ویرایش داشت و همچنین قرار است تعداد آنها به ۱۲۰ استاندارد افزایش یابد.

وی بیان‌داشت: در این زمینه هفته ای ۲ تا سه جلسه درخصوص تدوین استاندارد گروهی از قطعات خودرویی برگزار می‌شود و اکنون ۱۷ استاندارد نهایی شده است.

دوست‌زاده ادامه داد: در طول ۱۵ ماه پس از امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صمت، قطعه سازان و خودروسازان، جلسات متعددی برگزار شد. در این جلسات، موضوع یکسان سازی استانداردهای خودروسازان در دستور کار قرار گرفت و این مهم اجرایی شد.

[2]

** عیوب پرتکرار شاهین و تارا کاهش یافت

وی اضافه‌کرد: همچنین ۲ خودروی تارا و شاهین برای انجام اقدامات اصلاحی روی آنها انتخاب شدند. در این زمینه ۱۵۰ اقدام اصلاحی قرار است در این خودروها انجام شود که تاکنون ۷۲ اقدام با منشا عیوب پرتکرار اجرایی شده است.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن گفت: در سطح قطعات، ۱۰ قطعه پُرعیب شناسایی شد که ۱۷ شرکت تامین‌کننده دارد. جلسات متعددی با تامین کنندگان برگزار شد و تاکنون ۴۵ درصدی عیوب قطعات کاهش یافته است.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌برخی عیوب مربوط به سیستم است، به طور مثال شیشه ساز به تولید شیشه اقدام کرده و برف‌پاک کن ساز نیز به تولید مطابق با استاندارد مشغول است، اما بین آنها هماهنگی وجود ندارد. در این زمینه نقش شرکت‌های TR1 بسیار مهم است.