- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

انجمن قطعه‌سازان همگن، پیگیر «مسیر آبی گمرکی»

[1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «امیرحسین جلالی» در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این انجمن اظهار داشت: به گفته مسئولان، صف خرید ۲.۵ میلیارد دلاری برای واردات ماشین آلات سبب شده تا تقاضای ارز قطعه سازان با مشکلاتی همراه شود.

** افزایش قطعات بدون هویت در بازار لوازم یدکی

همچنین «بابک کریم خان» رییس کمیته قطعات یدکی و جلوگیری از قاچاق کالای انجمن در این جلسه افزود: در موضوع قطعات و لوازم یدکی به دلیل تورم موجود، با افزایش قیمت ها مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همین مساله سبب شده تا مشتریان و صاحبان خودروها، به‌جای تعویض به تعمیر قطعات روی بیاورند. موضوعی که رواج قطعات بدون هویت در بازار لوازم یدکی را به دنبال داشته است.

[2]

** لزوم حمایت بیشتر از صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی

در ادامه جلسه، «نصیری» رییس جدید کمیته صادرات انجمن گفت: سازمان توسعه تجارت حمایت خوبی از صادرکنندگان انجام نمی‌دهد، این در حالی است که کشورهایی همچون چین و ترکیه تا ۹۰ درصد هزینه های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خود می‌پردازند و حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که با توجه به کاهش شدید صادرات از سوی خودروسازان داخلی و حذف شدن خودروهایی نظیر سمند و پراید از خط تولید سوریه و عراق و حتی حذف شدن آنها از سبد تولید خودمان، فقط با حضور در نمایشگاه ‌های بین‌المللی می‌توانیم به جبران مافات بپردازیم.