- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

صنعت خودرو متولی ندارد/ نگرانی جدی از تامین مالی ایام پایانی سال

[1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، “حمید کشاورز” در گردهمایی بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور که با هدف تشریح مسایل و مشکلات این صنعت برگزار شد، افزود:  با روند کنونی صنعت خودرو روز به روز کوچکتر شده و دو شرکت خودروساز بزرگ کشور ورشکستگی‌شان هر روز عمیق‌تر می‌شود.
وی بیان داشت: این در حالیست که شرکت‌های مونتاژکار تولیداتشان افزایش یافته، اما از عمق داخلی‌سازی مناسبی برخوردار نیستند؛ لذا اگر فکری به حال و روز خودروسازی نشود در مدت کوتاهی شاهد نابودی صنعت خواهیم بود.
کشاورز به نگرانی جدی از تامین مالی ماه‌های پایانی سال اشاره کرده و گفت: پیشنهادی برای فروش تعدادی خودرو در حاشیه بازار عنوان شده بود که مخالفت‌های جدی با آن وجود دارد. بر این اساس یافتن راهکار تامین مالی بسیار مهم و حیاتی است.
مدیر ارشد گروه خودروسازی بهمن ادامه داد: صنعت خودرو متولی ندارد و هر روز وضعیت آن وخیم‌تر می‌شود، به طوری که به این نتیجه می‌رسیم که شاید تعمدی در ورشکست کردن این صنعت وجود دارد.

[2]

برپایه این گزارش، بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به دعوت انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گرد هم آمدند تا ضمن تشریح مسائل و مشکلات روز این صنعت،‌ راه های برون رفت از شرایط فعلی را بررسی کنند.

در این گردهمایی که همزمان با مجمع سالیانه این انجمن برگزار شد، علاوه بر اعضای هیات مدیره انجمن کشوری و ۱۶ انجمن استانی قطعه سازان خودرو کشور، منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، محمدعلی تیموری،‌ مدیرعامل و هرمز راضی، عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، علی بهرامی،‌ مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو، مهرداد معلمان، ‌مدیرعامل شرکت سازه گستر، مرتضی منتظرالمهدی،‌ مدیرعامل شرکت مگاموتور، جمشید ایمانی رئیس هیات مدیره گروه بهمن و مجید فهمیه امیری، عضو هیات مدیره و قائم مقام شرکت ساپکو حضور داشتند.