- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

قطعه سازان ایرانی مهیای حضور در شبه قاره هند

[1]

«محمدرضا نجفی‌منش» رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: هند کشوری است که در سال های گذشته در صنعت خودرو و قطعه سازی گام های بسیار خوبی برداشته و سرمایه‌گذاری مناسبی داشته است، به طوری که تولید سالیانه خودرو در این کشور بین ۴ تا ۵ میلیون دستگاه برآورد می‌شود.

وی بیان داشت: همه قطعات خودروهای تولیدی این کشور در داخل تولید می شود، بخش زیادی از آنها صادر شده و حتی به ایالات متحده آمریکا صادرات دارند.

نجفی منش با اشاره به انعقاد قرارداد فیمابین انجمن قطعه سازان همگن و انجمن قطعه سازان هند در بهمن ماه سال گذشته، خاطرنشان کرد: ‌بر اساس این قرارداد، دو انجمن در همه زمینه ها می توانند همکاری داشته باشند و دولت هند نیز علاقه مند به گسترش همکاری ها در این زمینه بین دو کشور است.

وی با اشاره به سفر پیش بینی شده برای حضور هیاتی از خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه خودروسازی هند، اظهار داشت: نمایشگاهی تخصصی از خودروهای برقی در دهلی نو برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، همایشی برای گفت وگو بین صنعتگران دو کشور و جلسات B to B برگزار خواهد شد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور ادامه داد: ما در این گفت‌وگوها به دنبال استفاده از تجارب هندی‌ها هستیم تا بتوانیم با یکدیگر همفکری داشته باشیم و راه هایی که آنها رفته اند را دوباره تکرار نکنیم.

[2]

وی با اشاره به اینکه هندی ها در صنعت خودروسازی با همه دنیا کار می کنند، تصریح کرد: شرط تولید خودرو از سوی خارجی ها در این کشور، دریافت ۸۰ درصد قطعات از تولیدات داخلی است، این در حالی است که از نظر کیفیت تولید نیز در درجه بالایی هستند و صادرات به آمریکا موید همین مساله است.

نجفی‌منش اظهار داشت: برای حضور در این نمایشگاه، علاوه بر قطعه سازان، از خودروسازان و شرکت مپنا نیز دعدت به عمل آمده است.

برپایه این گزارش، این سفر ۶ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲، (۲۵th – 29th February 2024) برگزار می‌شود.

بازدید از نمایشگاه خودروهای برقی دهلی نو، جلسه با انجمن قطعه سازان هند (ACMA)، بازدید از خطوط تولید خودرو و قطعات و همچنین دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر تجاری خواهد بود.

پرواز رفت و برگشت، اقامت در هتل پنج ستاره، ترنسفر فرودگاهی و نمایشگاهی در دهلی‌نو، ویزا، سیم‌کارت و بیمه مسافرتی و … از جمله خدماتی است که برای تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی در طول این سفر تدارک دیده شده است.

[3]