- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

علی آبادی: روزانه ۵ هزار خودرو تولید می‌شود

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «عباس علی آبادی» امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، با بیان اینکه سیاست وزارت صمت، تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است، گفت: تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد و روزانه بیش از ۵ هزار خودرو تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

روزانه ۵ هزار خودرو تولید می‌شود

وزیر صمت گفت: سیاست وزارت صمت، تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است. تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد و روزانه بیش از پنج هزار خودرو تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.این حجم از تولید قاعدتا باید به تعادل در بازار بیانجامد اما موارد دیگر به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند.

وی درباره آخرین اخبار از واردات خودرو گفت: تا کنون حدود ۶۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در مسیر انجام است و الان هم خودروسازان در حال وارد کردن خودرو هستند.

وزیر صمت تاکید کرد که اطلاعات دقیق‌تر از طریق روابط عمومی وزارتخانه منتشر خواهد شد و گفت: درباره واردات خودروهای کارکرده از نظر مقررات مشکلی وجود ندارد و در حال انجام است.

علی آبادی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره زیان‌ده بودن ساعتی ۱.۵ میلیارد تومانی یکی از خودروسازان، بیان کرد: چنین مواردی باید از خود خودروسازان پرسیده شود چرا که اینها شرکت هستند و طبق قانون تجارت کار می‌کنند. من فکر نمی‌کنم که چنین شرایطی در هیچ یک از خودروسازان حاکم باشد به ویژه که ما داریم به سمت تعادلی کردن بازار می‌رویم و اگر بازار متعادل شود دیگر شرکت‌ها باید کارکردشان قاعدتا اقتصادی باشد. من اطلاعات دقیق‌تر از این ندارم و باید بررسی کنم.

منبع: ایرنا