- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

برنامه ریزی برای تولید یک میلیون و ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۳/ تحقق شعار سال با کاهش دخالت دولت در صنعت

[1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «محمدرضا نجفی‌منش» در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده، در سال جاری ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط سایپا و ۳۵۰ هزار دستگاه توسط خودروسازان خصوصی تولید می‌شود.

وی بیان داشت: مشکلی که از همین ابتدای سال قطعه سازان با آن مواجهند، عدم تحرک کافی سامانه جامع تجارت است که در نتیجه بسیاری از کالاها در گمرکات باقی مانده و هنوز ترخیص نشده است.

نجفی‌منش تاکید کرد: در این زمینه انتظار می رود در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» ‌مسوولان به انجام امور سرعت بدهند.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان و اینکه تداوم این روند تاثیر منفی بر تیراژ تولید برجا خواهد گذاشت، خاطرنشان‌کرد: خودروسازان در سالی که گذشت تلاش زیادی در این زمینه انجام دادند و پرداختی‌هایی نیز از سوی ساپکو و سایپا انجام شد، اما مطلوب نبود. با این حال مسوولان دو خودروساز بزرگ کشور قول مساعد داده اند تا پرداختی‌های امسال در بازه زمانی ۶۰ روزه انجام شود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور تاکید کرد: با توجه به شعار سال، انتظار می رود دستگاه‌های مرتبط با امر تولید همراهی های لازم را در موضوعات تامین مالی، تامین ارز، تامین مواد اولیه تولید و غیره داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه مشارکت مردم در جهش تولید چگونه محقق می‌شود، تصریح‌کرد: لازمه این امر، کاهش دخالت دولت در صنعت است و باید مدیریت امور به بخش خصوصی و غیردولتی سپرده شود؛ در این صورت رشد و جهش تولید به منصه ظهور خواهد رسید.