- انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعات خودرو - https://www.ismapa.com -

خط تولید لنت دیسکی شرکت «آسیا لنت» به بهره‌برداری رسید

[1]

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، این خط تولید لنت دیسکی خودروهای سواری با ظرفیت تولید سالیانه هشت میلیون قطعه لنت دیسکی، قادر به رفع بخش عمده ای از نیاز کشور در این حوزه است.

«محمدرضا نجفی منش» مدیرعامل شرکت آسیا لنت در این زمینه به خبرنگار ما گفت: این خط تولید با سرمایه گذاری ارزی و ریالی ۳۰ میلیارد تومانی در مدت ۲ سال به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: این خط تولید در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال به کار مستقیم ۵۰ نفر را فراهم کرده است.

وزیر صمت در این مراسم ضمن بازدید از خطوط تولید و مراحل مختلف ساخت و تولید لنت دیسکی، نسبت به توسعه تولیدات و صادرات تاکید کرد.

برپایه این گزارش، روزهای پنجشنبه و جمعه (۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) استان سمنان در شهرهای مختلف میزبان مسوولان ارشد دولت سیزدهم بود. در جریان حضور هیات دولت در دیار دارالمرحمه سمنان، توجه ویژه به مسایل و مشکلات اساسی این استان و راهکارهای سرعت ‌گرفتن توسعه در سمنان در دستور کار قرار گرفت.

شرکت آسیا لنت در حوزه تولید قطعات خودرو و لنت ماشین فعالیت می کند. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۶۹ در شهر سمنان  شروع کرد. نخستین تولیدات  شرکت آسیا لنت مربوط به انواع لنت کفشکی موتورسیکلت بود و بعد از آن  تولیدات خود را برای سایر وسایل نقلیه مثل خودرو های سبک نیز توسعه داد. این شرکت در سال ۱۳۷۰ موفق به کسب اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد شد.

 

روند پیشرفت شرکت آسیا لنت

شرکت آسیا لنت در سال ۱۳۷۸ به پیشرفت های بسیار بزرگتری دست یافت  و با حذف آزبست از محصولات خود گام مهمی در راستای  تولید محصولات پاک و سازگار با محیط زیست برداشت.  این شرکت تنها پس از یک سال دیگر موفق به اخذ گواهینامه تضمین کیفیت ایزو ۹۰۰۱ شد.  همچنین این شرکت در سال ۱۳۹۴ با اخذ گواهینامه تضمین کیفیت با رویکرد طراحی محصول  گامی مهم در راستایی تولید محصولات با ویژگی های خاص برداشت.  شرکت آسیا لنت در سال ۱۳۹۷ نیز توانست موفق به کسب گواهینامه  IATF  شود. این گواهی نامه تنها به شرکت های داده می شود که دارای استاندارد های تخصصی ویژه در حوزه قطعات خودرو باشند.