مدیر تیم توسعه نرم‌افزار مرکز تحقیقات شرکت کروز در گفت و گوبا تیتر ۲۰ خبر داد:

امروز دارا بودن واحد‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا این واحد‌ها در زمینه توسعه محصول می‌توانند بسیار مثرثمر باشند و قطعه‌سازان را با تکنولوژی‌های روز مجهز سازند.

 هدفگذاری صادرات ایربگ به روسیه در فاز اول

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، در این رابطه مدیر تیم توسعه نرم‌افزار مرکز تحقیقات شرکت کروز در گفتگویی با اشاره به اینکه این مرکز از سال ۹۰ شروع به فعالیت کرده است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ سال است که فعالیتمان را به صورت جدی شروع کرده‌ایم و تقریبا در تمامی ای‌سی‌یوهایی که در خودروهای بازار ایران استفاده می‌شود، ما طراحی‌ و سبد محصول خودمان را داریم.

حمید حسین‌زاده با اشاره به مهندسی معکوسی که در مرکز تحقیقات شرکت کروز انجام می‌شود، اظهار داشت: به‌صورت کلی ما محصولاتی را که طراحی می‌کنیم، عمدتا کل طراحی را خودمان انجام می‌دهیم هم دانش سخت‌افزارش را داریم، هم دانش نرم‌افزارش را، در سال‌های ابتدای شروع کارمان در بعضی از محصولات که هنوز آن دانش به صورت کامل داخلی نشده بود، ما برای شناسایی، بحث مهندسی معکوس را انجام داده‌ایم.
وی اظهار کرد: بعد از شناسایی و طراحی سیستم، ما، طراحی اختصاصی را مطابق با خواسته خودروساز تیون می‌کنیم، آن محصولی که بنچ مارک و مهندسی معکوس کردیم را مطابق با نظر خودروساز تیون و داخلی‌سازی می‌کنیم و به نوعی یک فرآیند بازطراحی را انجام می‌دهیم که بتوانیم کیفیت محصول را حفظ و ارتقاء دهیم.

مدیر تیم توسعه نرم‌افزار مرکز تحقیقات شرکت کروز ادامه داد:از ابتدا که مهندسی معکوس انجام می‌دهیم تا انتهای کار که تست است، ‌باید تحت کنترل باشد که بتوانیم کیفیت کار را حفظ کنیم. از سویی چون تیراژ تولید بالاست، نمی‌توانیم بدون تنظیم کیفیت، محصول را وارد بازار کنیم. در این رابطه معضلات برگشت محصول خیلی بیشتر از هزینه‌ای است که ما در ابتدای کار صرف می‌کنیم برای این‌که محصول را کاملا دانش آن را داخلی سازی کنیم.

حسین زاده با اشاره به محصولاتی که در این مرکز داخلی‌سازی شده است، بیان کرد: تعداد محصولاتی که زیاد است و من اگر بخواهم به تفکیک بیزینس، نام ببرم، اسامی طولانی می‌شود، به عنوان مثال محصول ایربگ ما در سال ۹۸ اولین نسلش وارد بازار شد که ما در سال اخیر تقریبا توانستیم به آن را توسعه و ارتقاء دهیم هشت،که از جمله این پیشرفت‌ها این است که تصادف از بغل را هم تشخیص دهیم. همچنین در قسمت مالتی مدیا، جلو آمپر،ایمبولایزر، در تمام ان‌سی‌یوهای الکترونیکی که در مارکت استفاده می‌شود، ما سبدی از محصول داریم.

این فعال صنعت قطعه سازی با اشاره به داخلی سازی ایربگ، گفت: محصول ایربگ کروز به طور کامل دانش آن بومی شده، نسل اول ایربگ داخلی‌سازی شده در سال ۹۸ وارد بازار شد و فاز توسعه محصول از سال ۹۲ آغاز کردیم. ما حدود هفت سال کار مداوم انجام دادیم تا توانستیم نسل اول ایربگ را به تولید برسانیم و از آن موقع کار را ادامه دادیم که در حال حاضر بر روی توسعه آن کار می‌کنیم، همینطور برای  صادرات در فاز اول نیز بازار روسیه  مدنظر را قرار دادیم و این مسئله در حال اقدام است.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید ایربگ‌های کروز در تیراژ بالا به تولید رسیده، خاطر نشان کرد: در محصولات ایران خودرو و سایپا از سال ۹۸ این ایربگ‌ها به کار می‌رود و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

مدیر تیم توسعه نرم‌افزار مرکز تحقیقات شرکت کروز با اشاره به صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته توسط این قطعه‌ساز، اضافه کرد: ما در تمام این ۱۲ سال هر محصولی که داخلی سازی کردیم، طبیعتا ارزبری آن قطع شده و فقط تهیه کامپوننت است که به هر حال آی‌سی‌یوهایی مثل میکرو کنترل‌ها، پردازنده‌ها، درایورهای جریان بالا که این‌ها باید خریداری شود، ولی از نظر دانش مهندسی کاملا داخلی شده است و ارز دیگر بابت آن از کشور خارج نمی‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه درصد داخلی‌سازی قطعات هر محصول با دیگری متفاوت است، گفت: باید به این نکته مهم اشاره کرد که از نظر توانایی تقریبا ای‌سی‌یویی در خودرو وجود ندارد که ما دانش طراحی آن را نداشته باشیم. البته موارد نادری نیز وجود دارد، ولی می‌توان گفت بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد محصولات را ما به صورت داخلی طراحی می‌کنیم.به بیان دیگر توانایی داخلی‌سازی در هر خودرو متفاوت است و گروه کروز به لحاظ توان داخلی سازی قادر به تامین تمامی قطعات ECU عرضه شده در بازار افترمارکت ایران بوده و در این زمینه صاحب دانش است.

لازم به ذکر است شرکت کروز درابتدا مرکز تحقیق و توسعه  را راه اندازی کرد و در ادامه و از سال ۱۳۹۹ این مجموعه به مرکز تحقیق و نوآوری ارتقا یافته است.

منبع: تیتر۲۰


لینک کوتاه : http://www.ismapa.com/?p=2015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اطلاعیه ها

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن اشاره به جلسه اعضای این انجمن با وزیر صمت و تشریح ابرچالش‌های مجموعه صنعت خودرو کشور (خودروسازی و قطعه‌سازی) و انتقاد از چینی شدن صنعت خودرو کشور، به بیان پیش نیازها و الزامات برنامه تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری پرداخت.

قطعه سازانی که برای تامین مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته خود نیازمند واردات هستند، ضروری است به سرعت با تکمیل عملکرد سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سامانه جامع تجارت، به ثبت پیش بینی برنامه تولید خود در سال ۱۴۰۳ به صورت ماهانه اقدام و سپس از سوی ادارات کل صمت استان مربوطه پیگیری های لازم را به عمل آورند.

شرکت ساپکو با ارسال نامه رسمی به انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور اعلام کرد: تمام سازندگان قطعات خودرو کشور لازم است حداکثر تا ۱۱ خردادماه اطلاعات ثبت سفارش مرتبط با نیاز ایران خودرو را در سامانه جامع تجارت بارگذاری کنند.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو، با بیان این‌که در سال جاری برنامه صادرات به کشورهای حوزه CIS دنبال خواهد شد، گفت: در این میان، حجم صادرات به بازار روسیه بیش از سایر کشورها و به صورت گسترده‌تر خواهد بود.

بعد از پیگیری برخی رسانه‌ها در خصوص حجم بالای تخصیص ارز به مونتاژکاران و عدم کاهش التهابات بازار خودرو، وزیر صمت تیم کارشناسی را به جهت بررسی فرایندهای مذکور تعیین کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان برگزاری مراسم «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه کشور و تجلیل از بانوان کارگر»، از رضا رضایی کارآفرین برتر کشور و عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور تمجید کرد.

کارآفرین برتر کشور و عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: نیروی انسانی به‌ویژه کارگران با برخورداری از آموزش‌های مداوم، با ارتقای بهره‌وری و کیفیت کار در بنگاه‌ها، توان تولید را بالا می‌برند و یک سرمایه به معنای واقعی کلمه هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو» با بیان اینکه در تولید خودرو نامدار هستیم، گفت: برخی کشورهای اروپایی طالب خودروهای ایرانی هستند.

انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: به اندازه‌ تولید ۲ میلیون خودرو، ظرفیت تولید در داخل داریم، اما از آنجایی که در واردات، سودی وجود دارد که در تولید نیست، بخش زیادی به سمت واردات می‌روند.

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

با انتشار آمار رسمی گمرک با عنوان ۱۰۰ واردکننده برتر کشور در سال ۱۴۰۲، مشخص شد که پنج خودروساز اصلی بخش خصوصی در این جمع حضور پررنگی دارند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.

در مراسمی با حضور «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید لنت دیسکی شرکت «آسیا لنت» در سمنان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

در جریان سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان سمنان، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شرکت قطعه سازی «سامفر» از نزدیک به بازدید از خطوط تولید و محصولات این شرکت پرداخت و در جریان روند تولید در این شرکت بزرگ تولیدکننده قطعات حساس خودرویی قرار گرفت.

گمرک ایران برای اولین بار با بررسی ۲۶۱ کد تعرفه، جزئیاتی از واردات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با بیان اینکه برخی استانداردهای الزامی تعریف شده برای صنعت خودرو، کاربردی در کشورمان ندارد، بر لزوم پالایش مجدد این استانداردها تاکید کرد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده از سوی خودروسازان، امسال یک میلیون و ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می شود.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به اینکه استانداردهای۱۲۰گانه برای تولید خودرو تدوین شده که اکثریت آن‌ها رفاهی هستند، بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و شرایط لازم آن‌ها برای تحقق تاکید کرد و گفت که تصمیم‌گیری برای اجرای این استانداردها بر عهده‌ شورای عالی استاندارد است.

رئیس کمیته لوازم یدکی و مبارزه با قاچاق انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: خودروسازان به دلیل مساله قیمت در استفاده از قطعات سطح کیفی تعریف کرده اند و حتی در نظر داشتند در دو برند قطعات را عرضه کنند؛ یک سری برندهایی که قیمت پایین تری دارد و یک سری برندهایی که قیمت بالاتری دارند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور، ضمن تاکید بر توسعه و گسترش خودروهای چینی با افزایش فعالیت خودروسازان چینی و تداوم واردات، نسبت به «چینی‌زده شدن» صنعت خودرو هشدار داده و گفت قطعا این اتفاق، بزرگترین آسیب را به عنوان صنعت قطعه‌سازی داخلی می‌زند.

 رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به اینکه کیفیت تولید کالاها ناشی از درخواست و نیاز تحویل‌گیرندگان است، گفت: تولیدکنندگان بر اساس نیاز و کیفیت مد نظر خودروسازان قطعه تولید می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش‌های «آرش محبی‌نژاد» دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور در پیشبرد اهداف این وزارتخانه و پیشگیری و مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی تقدیر کرد.

کلیه حقوق سایت محفوظ است . استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
کلیه حقوق سایت برای انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور محفوظ است . استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است